130 שנה - וזה עדיין קוקה-קולה

גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק והמכירות של קבוצת ישראייר, בוחר מותג מעורר השראה (אין הפתעות) ומותג בתחום התיירות, שאינו מוכר לרוב הישראלים אבל הפך ל"חותמת הכשר" עולמית

קמפיין קוקה קולה / צילום: סטודיו דחף
קמפיין קוקה קולה / צילום: סטודיו דחף

מותג כהשראה: קוקה-קולה 

כוחו של מותג מוביל טמון במשך הזמן שבו הוא מחזיק מעמד ושורד בעולם התחרותי. למרות שכיום כולנו נוטים לבחור במותגים הטכנולוגיים וה"סקסיים" כמותגים המובילים, אנו עדים לכך שהמותג המוכר והידוע בקטגוריית המשקאות קלים - קוקה-קולה - שהומצא לפני 130 שנה, הוא עדיין המשקה הקל האהוב והנמכר ביותר בכל העולם.

המותג קוקה-קולה שומר על מספר יתרונות בולטים למול המתחרים: אם ניקח חתך של ילדים בגילאי 3-5, נגלה כי אחוז לא מבוטל מהם מכיר ויודע מה זה "קולה" (לטוב ולרע) עוד לפני שהחלו להשתמש או לדעת מה זה אינטרנט.

אחת הסיבות הבולטות לכך שלקוקה-קולה יש יותר מ-3,500 מוצרים שונים, והמותג נמכר ביותר מדינות מהמדינות החברות באו"ם, היא לדוגמה שעד היום אנו עדים לכך שבכפרים נידחים באפריקה שלא מחוברים לעולם הדיגיטלי, עדיין ניתן למצוא מקרר ישן בחנות ובו בקבוקי קוקה-קולה.

 המותג המוביל בקטגורית התיירות: טואי

בענף התיירות בעולם, המותג המוביל לטעמי הוא טואי (TUI) - תאגיד התיירות הגדול בעולם. טואי אמנם אינה מוכרת לקהל הישראלי, אך בעולם היא חברת ענק אשר השכילה לגעת בכל שרשרת הערך ללקוח היוצא לחופשה: החל מבעלות על מטוסים (לחברה יש צי מטוסים הגדול ביותר באירופה, הטס לכל יעד ביבשת), אוטובוסים, בתי מלון, ספינות פאר ואטרקציות, וכלה בהענקת חוויה ייחודית ללקוחותיה לאורך כל הדרך.

לאנשים באירופה סמל המותג טואי מהווה חותמת "הכשר" לכך שהם קיבלו את התמורה הטובה ביותר עבור כספם. בפן הרגשי, המותג מלווה אותם מהיותם ילדים ועד לזקנתם וזוכה לרמת נאמנות גבוהה מאוד. 

■ גיל סתיו הוא סמנכ"ל השיווק והמכירות של קבוצת ישראייר.