יש מפקד חדש לגל"צ: ליברמן החליט למנות את שמעון אלקבץ

אלקבץ, עד לאחרונה סמנכ"ל חטיבת הרדיו בתאגיד השידור "כאן", יחליף את ירון דקל בתחילת ספטמבר ■ ליברמן: "בעת הזו הוא האדם המתאים ביותר להוביל את גל"צ" ■ אלקבץ: "אני בא באהבה ומאהבה לגלי צה"ל, וזו סגירת מעגל מרגשת עבורי"

שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע היום (א') כי החליט למנות את שמעון אלקבץ למפקד הבא של גלי צה"ל. אלקבץ בן ה-51 שימש עד לאחרונה כסמנכ"ל חטיבת הרדיו בתאגיד השידור הציבורי "כאן", לאחר שקודם לכן שימש גם כמנהל קול ישראל וכעורך הראשי של רשות השידור בפירוק.

החלטתו של ליברמן התקבלה בתום ראיונות עם שלושת המועמדים שהגיעו לשלב המיונים הסופי, שכללו מלבד אלקבץ גם את מאיה להט-קרמן ויהושוע מור-יוסף.

אלקבץ ייכנס לתפקידו בתחילת ספטמבר, אז הוא יחליף את המפקד הנוכחי, ירון דקל, שממלא את התפקיד למעלה מ-5 שנים.

בחירתו של אלקבץ מגיעה בתום הליך שנמשך מספר חודשים ולאחר שבשלב מסוים ביקש ליברמן להוציא את גלי צה"ל מידי הצבא ולהעבירה לאחריות משדר הביטחון. לאחר שההליך לא יצא לפועל, מינה ליברמן ועדת איתור בראשות אלוף במיל' יפתח רון-טל, שאליה פנו למעלה מ-20 מועמדים.

עם המועמדים שגם הגיעו לשלב השני, שבו זומנו להופיע בפני חברי הוועדה, נימנו בין היתר גם ערן טיפנברון, סמנכ"ל הדיגיטל בקבוצת RGE; צ'יקו מנשה, המשנה לראש חטיבת החדשות בתאגיד; שי בזק, יועץ התקשורת לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו; יוסי לוי, לשעבר יועצם של ליברמן ונתניהו ועיתונאי ב"מעריב"; ואיש התקשורת קווה שפרן.

בסופו של דבר המליצה הוועדה לשר על שלישייה, שכללה גם את יועץ התקשורת יהושוע מור-יוסף ואת ראש מחלקת התוכניות בתחנה, מאיה להט-קרמן.

אלקבץ, איש תקשורת בכיר, שימש בעבר הרחוק ככתב גלי צה"ל בדרום וכעורך בדסק החדשות של התחנה. בהמשך מילא שורה של תפקידים בכירים ברדיו האזורי, ב"מעריב" ובידיעות תקשורת, וכיהן גם כראש מינהל תרבות ואמנות במשרד התרבות.

אלקבץ נכנס לתחנה לאחר העידן של דקל, שהתאפיין בלא מעט מתח בין הדרג הניהולי בגלי צה"ל לבין רבים מהעיתונאים הבכירים והוותיקים בה. זאת, על רקע שינויים שהוביל דקל ובהם שילוב של שדרים כמו אראל סג"ל ויעקב ברדוגו בלוח התוכניות; וטענות להתערבות לא לגיטימית בתכנים (וליחסי אנוש בעיתיים) מצדו של מנהל מחלקת האקטואליה בתחנה, אבי ברזילי.

במכתב שנשלח על-ידי ארגון העיתונאים לוועדת האיתור, נטען כי בפני הארגון הובאו "עדויות מפורטות על מקרים רבים שבהם הערכים המקצועיים ושיקולי העריכה הלגיטימיים בתחנה הוחלפו בשיקולים זרים, פוליטיזציה נעדרת בושה נכנסה לתחנה והחלה מאכלת כחומצה את עמוד השדרה העיתונאי שלה".

על רקע התפתחויות אלה, המינוי של אלקבץ, עיתונאי ותיק ומוערך, נראה לפחות על פניו כמינוי סולידי, שעשוי לאפשר יציבות ורוגע יחסיים בתחנה, בטח בהשוואה לאפשרויות כמו מינויו לתפקיד של מור-יוסף - לשעבר דובר מועצת יש"ע ומנכ"ל רדיו גלי ישראל - ושל כמה מועמדים אחרים שהגיעו לשלב הראיונות.

מטעמו של אלקבץ נמסר היום: "אני מודה לשר הביטחון אביגדור ליברמן על האמון והבחירה בי, ולחברי ועדת האיתור בראשות יפתח רון-טל על המלצתם המפרגנת והחד-משמעית. אני בא באהבה ומאהבה לגלי צה"ל, וזו סגירת מעגל מרגשת עבורי. הייתי כתב גלי צה"ל בדרום וברצועת עזה, ובמשך שנים ערכתי את יומני הבוקר של התחנה. גלי צה"ל הייתה ועודנה קול ברור וחשוב מאין כמותו בשידור הציבורי בישראל, והיא תמשיך להיות כזו".

השר ליברמן מסר: "שמעון אלקבץ הוא בעל ניסיון מגוון ועשיר בתקשורת ובניהול בתחום התקשורת. לכן הגעתי למסקנה כי בעת הזו הוא האדם המתאים ביותר להוביל את גלי צה"ל אל מול האתגרים שניצבים בפני התחנה בעולם התקשורת. אני מבקש להודות לוועדת האיתור בראשות אלוף (מיל') יפתח רון-טל, ולחבריה הוועדה, השופטת בדימוס שרה פריש, ראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז, נציב שירות המדינה לשעבר שמואל הולנדר והעיתונאי שמעון שיפר, שביצעו עבודה מעמיקה ורצינית, ולשאר המועמדים. אני מאחל הצלחה לאלקבץ".