טודו בום: המותגים שבני הנוער אוהדים - ואלה שממש לא

הבוגרים שביניהם עדיין גולשים בפייסבוק, הצעירים אימצו את יוטיוב. הבנים אוהבים את בילבונג, הבנות לא מוותרות על מיוזיקלי. וכולם צופים בהוט, לובשים זארה ומנציחים את הכול באינסטגרם - בעזרת האייפון כמובן ■ בדיקת teenk ו"גלובס"

בני נוער / צילום: ענבל מרמרי
בני נוער / צילום: ענבל מרמרי

למותג שמפרסם לבני נוער יודע עד כמה חשוב להם שהמותג ישקיע וייצר תוכן ייחודי ואותנטי עבורם. אבל זה לא מספיק. בעולם שבו יש ריבוי עצום של מותגים ובני הנוער מחפשים ערך לכסף שלהם, מגיע גם חוסר נאמנות מותגית שהוא בלתי נמנע כנראה. גם חלופה מהירה של טרנדים לא מוסיפה לסטטוס של המותג. בבדיקה של משרד הפרסום והתוכן לנוער ולצעירים teenk ו"גלובס" גילינו שעדיין יש מותגים שמצליחים לשמור על האהדה של בני הנוער בכל הגילאים, וכאלה שדווקא אהובים על הצעירים יותר ועל הבוגרים פחות, ולהפך.

הרכבנו פאנל של שישה בני נוער מובילי דעה, בגילאי 12-17, כדי לשמוע על ההעדפות המותגיות שלהם. כל אחד מהם קיבל מטקה בצבעי אדום וירוק, והתבקש להציג את הצד הירוק אם הוא אוהד וצורך את המותג, ואת האדום - אם לא. הצגנו בפניהם עשרות מותגים. התוצאות לפניכם.

רשתות חברתיות: פייסבוק, הרשת חברתית הוותיקה ביותר, היא כבר לא האטרקציה העיקרית בחייהם של בני הנוער הצעירים. מעבר לעובדה שהם ממעטים להיכנס אליה או נכנסים רק כדי לצרוך מידע, לשתף פוסטים או תוכני וידיאו - אנחנו נתקלים ביותר בני נוער שבכלל לא מורידים את האפליקציה לסמארטפון. יוטיוב, לעומת זאת, עוברת את התהליך ההפוך. בני הנוער הצעירים יותר אימצו את הפלטפורמה בכל הכוח, בעוד שהבוגרים פחות בעניין.

כל רשת חברתית בתחילת דרכה מקבלת את הפידבק הראשוני מבני הנוער. הם תמיד יהיו "המאמצים המקדימים" של החידושים בעולם הטכנולוגיה והרשתות החברתיות. אינסטגרם נשארת יציבה כרשת החברתית הפופולרית ביותר על כל בני הנוער בכל מנעד הגילאים. סנאפצ'ט עדיין חזקה ומיוזיקלי חזקה בקרב בנות הנוער.

סמארטפון: אפל עדיין נחשב למותג אהוב בקרב בני הנוער, והם מעדיפים אותו בבירור על פני סמסונג.

טלוויזיה: הוט פונה יותר לבני הנוער בפרסומות שלה, בעוד ש-yes פונה לאוכלוסייה בוגרת יותר, מה גם שתכניה מדברים לקהל בוגר מזה של הוט - וזו הסיבה לכך שכל משתתפי הפאנל הביעו אהדה כלפי הוט ולא כלפי yes. סלקום TV גם הוא לא פופולרי בקרב בני הנוער. ייתכן כי החשיפה למותג מצומצמת יותר וכי הוא לא מספק תוכן ייחודי וספציפי לקהלים, בניגוד ל-yes והוט.

אופנה: הרשתות הפופולריות בקרב הצעירים הן קסטרו, אמריקן איגל, זארה, אדידס ונייקי. מבחינת סטיילינג אפשר לראות שוני בין בני הנוער הקטנים והגדולים, וזה כמובן מתבטא במותגי האופנה שהם אוהבים. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא TNT, שהבגדים שלה מדברים יותר לגילאי 12-15, ופחות לבוגרים.

טיפוח: על אף שאקס מיתנו את הפנייה לנוער, נראה שהוא עדיין מותג מועדף בקרב בני הנוער (הבנים בעיקר). סופר-פארם והמותג הפרטי לייף רלוונטיים בכל הגילאים.

משקאות: בני הנוער שותים קוקה-קולה "רגילה" לא פחות מקוקה-קולה זירו, ויחד עם ספרייט הם מותגי המשקאות האהובים ביותר על הצעירים בכל הגילאים.

חטיפים: רוב בני הנוער אוהבים חטיפים מתוקים - קינדר, מקופלת ופסק זמן זכו לאהדה מקיר לקיר. בקטגוריית החטיפים המלוחים, לעומת זאת, לא קיבלנו תשובות חד-משמעיות, כך שלא ניתן לייחס לקטגוריה זו אהדה בעקבות גיל או סטטוס מותג.

מעדנים: מעדני יולו, שאסטרטגיית הפרסום שלהם לא כוללת פנייה ספציפית לבני נוער, לא נמצאים ברשימת המעדנים האהובים. מילקי, לעומת זאת, זכה בכל הקולות ונמצא כמעדן הפופולרי ביותר בקרב המעדנים שנבדקו.

מטקות
 מטקות

מטקות
 מטקות