מאבק שליטה באינסוליין - המניה מזנקת ביותר מ-150%

יצחק שרם וכפיר זילברמן מנסים להשתלט על החברה ודורשים לעצור גיוס הון ופיטורי הדירקטוריון ■ המאבק - על הפסדים צבורים לצורכי מס של יותר מ-160 מיליון שקל

יצחק שרם / צלם: תמר מצפי
יצחק שרם / צלם: תמר מצפי

מאבק שליטה מתפתח בחברת אינסוליין  הבורסאית. היום (ג') הודיע כפיר זילברמן שרכש 5% ממניות החברה, והוא דורש לעצור את גיוס ההון שלה במקביל לפיטורי הדירקטוריון להוציא הדירקטורים מטעם הציבור.

זילברמן רכש אתמול (ב') למעלה מ-19,500 מניות אינסוליין והחזקותיו חצו את רף ה-5%. זילברמן הודיע לבורסה כי הוא נכון להעמיד מימון חלופי לאינסוליין ללא ריבית בתמורה להפסקת הליכי גיוס ההון של החברה.

עוד דורש זילברמן למנות את יצחק שרם, ורד רז ואלי כהן לדירקטורים חדשים בחברה תחת הדירקטורים המכהנים.

אינסוליין עוסקת בפיתוח מוצרים להחדרת אינסולין לגופם של חולי סוכרת. החברה הוקמה בשנת 2007 והונפקה בשנת 2010. לחברה יש אישורים לשווק את המוצרים שלה באיחוד האירופי, ישראל, קנדה, אוסטרליה וטורקיה. לאחרונה פתחה החברה בהליכים שיאפשרו לה לקבל את אישור ה-FDA לשיווק המוצרים גם בארה"ב.

בדוח הכספי האחרון שלה (שנכון לסוף 2016) הוצמדה לדוחותיה אזהרת עסק חי על ידי רואי החשבון ולאחר מיכן היא אימצה את האפשרות שהעניקה הרשות ערך לחברות לפרסם דוחות חצי שנתיים כך שבשלב זה המידע המעודכן אודות מצבה הכספי של אינסוליין נכון לסוף השנה שעברה.

אינסוליין נמצאה חייבת בחודש מארס האחרון בהפרה של חובות דיווח על ידי רשות ני"ע ונקנסה ב-150 אלף שקל.

תחום הטיפול בסוכרת נחשב לתחום רווחי יחסית עבור חברות התרופות בשל שני תנאים משמעותיים: התנאי הראשון הוא שיעור התחלואה הגדל בעולם המערבי בסוכרת והנתון השני הוא שיעור ההחזר הביטוחי הגבוה יחסית שיש לחולים במחלה מחברות הביטוח. ארגון הבריאות העולמי מעריך שעד לשנת 2040 יהיו כ-350 מיליון חולים מאובחנים בסוכרת כשמספר דומה של חולים לא מאובחנים יהיו עד לשנה זו.

כאמור, מהדוחות האחרונים של החברה עולה כי היא נזקקת למזומנים כדי להמשיך ולפעול.

בשוק ההון מציינים היום כי שרם וזילברמן אינם מעוניינים בפעילות אינסוליין אלא בשלד הבורסאי שלה. יש לציין כי לאינסוליין יש, נכון לתום שנת 2016, הפסדים צבורים לצורכי מס של 164 מיליון שקל ובמחצית הראשונה של השנה (שכאמור טרם פורסמו הדוחות) נוספו הפסדים נוספים מה שהופך את החברה לאטרקטיבית לסוחרי שלדים.