היינאן איירליינס מרחיבה את פעילותה: משיקה קו טיסות לשנחאי

קו זה מצטרף לקו ת"א-בייג'ינג, שבחודש ספטמבר תצטרף אליו טיסה שבועית חמישית ■ לפי החברה, מחירי כרטיסי הטיסה לשנחאי יתחילו מ-670 דולר

היינאן איירליינס, חברת התעופה הסינית שנכנסה לישראל לפני כשנה, מרחיבה את פעילותה ומשיקה קו טיסות ישיר לשנחאי שבסין. קו זה מצטרף לקו תל-אביב-בייג'ינג, שבחודש ספטמבר תצטרף אליו טיסה שבועית חמישית.

הקו החדש הוא פועל יוצא של הסכם שיווק בין משרד התיירות והיינאן איירליינס במטרה להגביר את תנועת התיירים הנכנסת לישראל מסין. מהלך זה הופך את היינאן לחברת התעופה הראשונה שמפעילה טיסות סדירות ישירות בין בירתה הכלכלית של סין ובין ישראל. העובדה שמדובר בקו חדש מעניקה לחברת התעופה מענק כספי של מאות אלפי דולרים.

הקו יופעל החל ב-12 בספטמבר השנה בתדירות של 3 טיסות שבועיות ישירות לשנחאי (לשדה התעופה פודונג - PVG) בימים א', ג', ה' במטוסי בואינג דרימליינר (על-פי רוב - 787-900). הטיסות ייצאו מנתב"ג ב-13:55 שעון מקומי וינחתו בשנחאי ב-5:30 למחרת. הטיסות בכיוון השני ייצאו משנחאי בימים א', ג', ה' ב-1:25 לפנות בוקר וינחתו בנתב"ג ב-8:30 באותו יום.

לפי החברה, מחירי כרטיסי הטיסה יתחילו מ-670 דולר ומ-2,750 דולר במחלקת עסקים.

ב-12 החודשים הראשונים לפעילות החברה בארץ, החל מ-16 במאי ועד 17 באפריל, הטיסה היינאן אירליינס 76,649 נוסעים בקו תל-אביב-בייג'ינג-תל -ביב. לפי החברה, היא מהווה נתח של 63% משוק הטיסות הישירות לסין וממנה, כאשר כ-30% מהנוסעים ישראלים, וכ-70% מהם סינים. בחודשים ינואר-אפריל 2017 נכנסו לישראל 35,800 תיירים מסין, ונרשם זינוק של 116% בתנועת התיירים מסין לישראל.

החברה מחזיקה בצי של 177 מטוסים ומוחזקת על-ידי קבוצת HNA - ענקית אחזקות סינית שעם נכסיה נמנים רשתות מלונות בינלאומיים וחברות לוגיסטיקה. פתיחת קו תעופה נוסף, פחות משנה וחצי לאחר השקת הקו לבייג'ינג, מהווה הבעת אמון מרשימה מאוד מצד החברה בישראל ובשוק הישראלי.

 

שר התיירות יריב לוין מסר: "אני מברך את חברת היינאן על פתיחת הקו משנחאי - קו ישיר נוסף לישראל שיביא לשיאים חדשים במספרי התיירים מסין. שמנו לנו למטרה לעודד ולסייע לחברות תעופה לפתוח קווים ישירים מיעדים מוטי תיירות נכנסת לישראל, ואני שמח שחברת היינאן מביעה בנו אמון וממשיכה בשיתוף-הפעולה עמנו ובפעילותה בארץ".

לי ליאנג, מנכ"ל היינאן אירליינס, הודה לשר התיירות ולמשרדו על התמיכה החשובה במהלך. לדבריו, "אין לפתיחת קו נוסף פחות משנה וחצי לאחר פתיחת הקו המקורי מבייג'ינג תקדים בחברה. מדובר בהבעת אמון מדהימה מצד מטה החברה בשוק הישראלי ובשיתוף-הפעולה שלנו עם ממשלת ישראל. אין בלבנו ספק כי הקו החדש משנחאי ימשיך להזניק את מספר התיירים הסינים בישראל ויהווה גשר נוסף לחיזוק היחסים המסחריים בין סין וישראל. אנו מפעילים היום 4 טיסות שבועיות לבייג'ינג בהצלחה שעולה על הציפיות, ובטוחים ש-3 הטיסות השבועיות לשנחאי יזכו להצלחה רבה".

לדבריו, "לשנחאי יש מקום ייחודי בקשר ההיסטורי בין סין והעם היהודי, עת קלטה שנחאי במהלך מלחמת העולם השנייה 30,000 יהודים שנמלטו מאירופה. אנו גאים לחזק היום את הקשר הזה על-ידי פתיחת קו תעופה ישיר ראשון בין בירתה הכלכלית של סין וישראל. אנו נמשיך לספק לנוסע הישראלי מוצר פרימיום במחירים מעולים. את הטיסות לשנחאי נפעיל במטוסי דרימליינר 787-900 חדישים, ובקרוב נזכה לראות דיילים ישראלים משרתים את קהל הלקוחות הישראלי ההולך וגדל שלנו, כחלק ממאמצנו להתאים את המוצר לשוק הישראלי". 

לפי מדיניות המענקים של שר התיירות יריב לוין, חברות תעופה שמפעילות קווים מיעדים חדשים (שנמצאים במרחק של 120 ק"מ אווירית ליעד שכבר מופעלת ממנו טיסה לישראל), מקבלים מענקים כספיים. כך, בתום שנה של פעילות, מקבלות החברות הללו מענקים של 250 אלף אירו לקו - במקרה הזה היינאן תקבל בתום השנה הראשונה 750 אלף יורו. במענקים הללו החברה צריכה להציג מערך שיווקי על-פיו היא פועלת במטרה לעודד הבאת תיירים לישראל (למשל באמצעות חוברות פרסומיות במטוס). מדובר על יעדים מהם הפוטנציאל לתיירות נכנסת הוא גבוה, כפי שבמקרה של שנחאי.