ועדת הכספים אישרה התקנות להפחתה במיסוי חברות היי-טק

התקנות, שהוגשו ע"י שר האוצר כחלון ורשות המסים במסגרת חוק עידוד השקעות הון, נועדו לאפשר יתרון תחרותי למשיכת השקעות במשק הישראלי ע"י העברת הקניין הרוחני של חברות לארץ

משה כחלון / צילום: איתמר סיידא
משה כחלון / צילום: איתמר סיידא

בהמשך לאישור התוכנית הכלכלית לשנים 2017/2018, ועדת הכספים של הכנסת אישרה אתמול (ג') תקנות שהוגשו על-ידי שר האוצר משה כחלון ורשות המסים במסגרת חוק עידוד השקעות הון. תקנות אלה מאפשרות להוציא לפועל את החקיקה שאושרה בנוגע להפחתה במס לחברות היי-טק ותעשייה, תוך אימוץ כללי המיסוי הבינלאומיים והתאמת שיעורי המס על חברות עתירות ידע ותעשייתיות לתחרות הבינלאומית על השקעות.

התקנות נועדו לאפשר יתרון תחרותי למשיכת השקעות במשק הישראלי על-ידי העברת הקניין הרוחני של חברות לארץ. השינוי יבטיח את הגברת צמיחת ענף ההיי-טק הישראלי וייצר מקומות עבודה בפריון גבוה בכלל הארץ ובפריפריה בפרט.

הפחתת מס החברות במסגרת התיקון לחוק עידוד השקעות הון שאושר במסגרת התוכנית הכלכלית תתבצע באופן הבא: שיעור המס על קניין רוחני לחברות עם מחזור הכנסות של עד 10 מיליארד שקל יופחת מ-16% ל-12% במרכז לחברות היי-טק, ומ-9% ל-7.5% בפריפריה. מס הדיבידנד על הכנסות טכנולוגיות הנמשכות לחברה זרה יופחת משיעור של 20% כיום לשיעור של 4%. לחברות היי-טק עם מחזור הכנסות של מעל 10 מיליארד שקל יופחת מס החברות על קניין רוחני מ-16% ל-6%. זאת, בהשוואה למס חברות כללי של 24% בשנת 2017 ו-23% בשנת 2018. 

עו"ד ורו"ח יום טוב אבדי, ראש קבוצת המיסוי הישראלי בפרל כהן צדק לצר ברץ, מסר כי "אין ספק שהתקנות ייקחו שלב אחד קדימה את החקיקה החדשה, אולם המחוקק צריך להיות ער לשינויים במיסוי בעולם אשר משתנים חדשות לבקרים, ואף להיות עם האצבע על הדופק לגבי ביצוע שינויים נוספים במרווחי זמן קצרים יותר. ראו דוגמת הרפורמה המתוכננת של דונלד טראמפ בארצות-הברית".