נעילה חיובית בבורסה לאחר החופשה; פרטנר קפצה ב-4.6%

מגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ הערב: החלטת הריבית של הפדרל ריזרב ■ פרשת תיאום מחירי התרופות: הרשויות בארה"ב פשטו על משרדי פריגו

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסת תל-אביב ננעל היום (ד') בעליות שערים לאחר החזרה מחופשת יום הזיכרון וחג העצמאות, כשברקע מגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט. בורסות אסיה ננעלו הבוקר במגמה מעורבת.

 

הפדרל ריזרב יפרסם הערב שעון ישראל את החלטת הריבית מטעמו, לאחר שאתמול נפתחה ישיבה בת יומיים של ועדת השוק הפתוח, שתדון במצב הכלכלה האמריקאית. לקראת קביעת גובה הריבית.

עם זאת, הסיכויים להעלאת ריבית בישיבה הזו נמוכים ונראה כי בפדרל ריזרב ימתינו לפרסום התוכנית הכלכלית של הנשיא דונלד טראמפ, לפני שיקבלו החלטה להעלאות ריבית ובכמה. עדיין, בשוק מעריכים כי הפד יבחר השנה להעלות את הריבית פעמיים.

לא מכבר פורסמו עקרונות התוכנית הכלכלית של הבית הלבן בעידן טראמפ. עקרונות התוכנית הם הפחתות מסים אגרסיביות שאמורות לדחוף את הכלכלה האמריקאית לצמיחה מואצת. החשש הוא שבמידה ועקרונות התוכנית באמת יצאו לפועל הרי שהפדרל ריזרב יגביר את קצת העלאות הריבית כדי לצנן את השוק ולכן נראה, כאמור, שכרגע בפד יבקשו להמתין חודש נוסף לפני שינקטו בעמדה לגבי מידת המעורבות של הבנק בתוכנית הכלכלית.

 

טאואר  המשיכה את מגמת הירידה שמאפיינת אותה בימי המסחר האחרונים.

פריגו עדכנה היום כי הרשויות בארה"ב פשטו על משרדי החברה, במסגרת החקירה המתמשכת בעניין תיאום מחירי התרופות, בה מעורבות מספר חברות ביניהן, טבע  ו-מיילן .

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]