מבוכה בשוק הסלולר עקב הודעת האוצר על הפחתת מס הקנייה

יבואני הסמארטפונים חוששים שאם ההחלטה לא תעבור תוך זמן קצר, ייגרם להם נזק בעשרות מיליוני שקלים, וזאת עקב הציפייה בציבור להמתין לרכישת מכשיר עד לאחר שיופחתו המחירים

אייפון 7 ו–AirPods,  כפי שהוצגו אמש (ד')  / צילום: רויטרס
אייפון 7 ו–AirPods, כפי שהוצגו אמש (ד') / צילום: רויטרס

מבוכה רבתי נרשמת אצל יבואני המכשירים הסלולריים, בעקבות הודעת משרד האוצר אתמול על ביטול מס הקנייה בשיעור של 15% על יבוא מכשירים. היבואנים חוששים שאם ההחלטה לא תעבור בתוך זמן קצר, ייגרם להם נזק כבד בעשרות מיליוני שקלים, וזאת עקב הציפייה של הציבור להמתין לרכישת מכשיר עד לאחר שיופחתו המחירים. 

אתמול (ג') אמנם הודיעו באוצר כי הם מתכוונים ליישם את ההחלטה בתוך שבועות, וזאת מתוך הבנה שאי-אפשר להמתין עם ביצועה הרבה זמן, כי מכירות המכשירים נעצרות; אך מצד שני חלק מהיבואנים כבר בצעו הזמנות שייתכן כי ייאלצו לעכב אותם במכס עד שההפחתה תיכנס לתוקף. 

הסיטואציה תפסה את היבואנים בהפתעה גמורה, וחלקם אומרים כי היה מוטב אילו היו קובעים תאריך מסודר ליישום התוכנית, כך שניתן היה להתארגן במועד מבחינת הזמנות והשקות של מכשירים חדשים. 

הערכה היא שחלק מהיבואנים ייאלצו לספוג את ההפחתה ולגלגל אותה לאחר מכן על הצרכנים מחדש, היות ונוצרה ציפייה בשוק להפחתת מחירים, ועל-פי דיווחים ראשונים הציבור הישראלי כבר דורש את ההנחות כעת.

חלק מהיבואנים הגדולים צפויים להשיק סמארטפונים חדשים כבר בשבועות הקרובים. סמסונג צפויה להשיק את מכשיר הדגל שלה, גלקסי S8, בשבוע הבא, שצפוי לעלות כ-3,800 שקל, ולקוחות רבים כבר ביצעו הרשמה מוקדמת כדי לקבל את המכשיר בהקדם האפשרי.

יהיה מעניין לראות מה תהיה תגובת המפעילים כלפי הרוכשים. ההוזלה הצפויה שווה מאות שקלים (ביחס לעלות המכשיר), כך שלא מדובר בסכום זניח.