מחירים אטרקטיביים ומטוסים מפוארים: קו טיסות חדש למזרח

הכירו את אחת מחברות התעופה הטובות בעולם, שהחלה לפעול החודש בישראל וצפויה לטלטל את שוק הטיסות למזרח הרחוק שנשלט ברובו ע"י אל-על

צק אין, קתאי חברת תעופה/ צילום: שאטרסטוק
צק אין, קתאי חברת תעופה/ צילום: שאטרסטוק

עוד בטרם המריא מטוס חברת קתאי פסיפיק חזרה להונג-קונג לראשונה בישראל, הכריזה החברה - אחת המעוטרות בתארים בעולם - על הוספת טיסה בקו תל-אביב-הונג-קונג, מ-4 טיסות שבועיות ל-5 טיסות.

להגעת קתאי לישראל יש משמעות מכמה היבטים: ראשית, תחרות על קו שעד כה היה בלעדי לאל-על בטיסות ישירות; שנית, הצהרת כוונות מצד חברה מוערכת - מהלך שיכול למשוך חברות תעופה נוספות בסדר גדול דומה; שלישית, מהפכת השמיים הפתוחים, שהתמקדה באירופה, מתרחבת כעת ליעדים טראנס-אטלנטיים; ולבסוף, קווים כאלה יסייעו גם בהבאת תיירים לישראל - משאב כלכלי בעל חשיבות ברורה.

גם בתחרות הזו מי שיוצא בעיקר מרווח הוא הצרכן, כשעוד ועוד חברות וקווים חדשים נפתחים מישראל ואליה. עוד בטרם הגיע קתאי לישראל, פצחה אל-על במבצע לטסים להונג-קונג, ואין מנוס למלחמת מחירים - שמבחינתנו היא כמובן מבורכת.

הסבסוד עליו מדבר שר התחבורה ישראל כץ, שמהווה זרז לחברות תעופה לבוא לישראל, הוא מהלך של משרד התיירות, לפיו חברת תעופה שמגיעה לישראל ופותחת קווים ליעדים שלא נראו על לוח הטיסות, זוכה למענק של 250 אלף יורו. זו למשל הסיבה שהשבוע הכריזה וויז אייר על עוד 3 יעדים למקומות שרובכם כנראה פחות מכירים, כמו לובלין בפולין או קוסיץ' בסלובקיה.

קתאי לא תזכה למענק משום שהקו מתל-אביב להונג-קונג כבר קיים, אבל היא תזכה לתמיכה בתקציבי שיווק להבאת תיירים מהונג-קונג לישראל. בטיסה הראשונה שנחתה בתל-אביב, אגב, היו לא מעט תיירים מאוסטרליה ומסין, כולל קבוצת עיתונאים שבאה לסיור בישראל.

נזכיר כי קתאי, לצד התחרות במחיר, מציבה לאל-על תחרות בזווית השירות והמטוס החדיש מדגם איירבוס איי 350, לפחות עד שאל-על תצטייד במטוס הדרימליינר הראשון שרכשה - אם בכלל הוא יוצב בקו הזה. המטוס הזה נראה מרשים ומרווח, והוא מציע פינוקים לנוסעים במחלקת העסקים המפוארת וגם במחלקת התיירים והתיירים פלוס.

מבחינת שר התיירות יריב לוין, התזמון שבו מגיעה קתאי לישראל הוא לא פחות ממושלם, לאור הפוקוס שמשרד התיירות שם על התיירות מסין, שגדלה בהיקפה בשיעור של 200% בינואר האחרון עם 85 אלף מבקרים בשנה האחרונה.