שגרירת ארה"ב לאו"ם: למשוך השקעות מסוריה - לא מישראל

היילי על BDS: צריך להטיל חרם על קוריאה הצפונית, לא ישראל ■ בכנס נגד תנועת החרם על ישראל, אמר שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי: "המאמצים לשלול מישראל לגיטימציה והאובססיה האנטטי-ישראלית של או"ם – חד הם" ■ כנס נגד תנועת BDS נערך באו"ם

ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם/ צילום: רויטרס
ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם/ צילום: רויטרס

"אנו צריכים להטיל חרם על קוריאה הצפונית, אנו צריכים להטיל סנקציות על איראן, אנו צריכים למשוך השקעות מסוריה - לא מישראל". כך הכריזה הערב (ד') שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, בכנס נגד תנועת החרם, משיכת השקעות וסנקציות נגד ישראל (BDS), שנערך באולם העצרת הכללית של או"ם ביזמת שגרירות ישראל בארגון.

היילי, שבנתה לעצמה מוניטין של התומכת החזקה ביותר בישראל בממשל טראמפ, הייתה, כצפוי, כוכבת הכנס, שנכחו בו כ-2000 פעילים פרו-ישראליים, רבים מהם סטודנטים, שקטעו את נאומה בתשואות.

"המאמצים שמתנהלים בקמפוסים לשלול לגיטימציה מישראל והאובססיה האנטי-ישראלית של או"ם - חד הם", הכריזה היילי. "גם בקמפוסים וגם באו"ם נעשים מאמצים להכחיש את זכות קיומה של ישראל. גם פה וגם שם נעשים נסיונות להטיל אימה על ידידי ישראל ולעודד את אויביה. בשתי הזירות האלה מונצחת משטמה עתיקת יומין.

"כמה טרגי הדבר, שמבין כל המדינות שיש לגנות בעולם על הפרות של זכויות האדם, נבחרה דווקא ישראל לשמש כמטרה מרכזית לגינוי", קבלה השגרירה. "תנועת BDS בוחרת להתעלם מאיראן, סוריה, קוריאה הצפונית ומשטרים ברבריים אחרים. אין בכך שום היגיון או קשר להגדרה סבירה של הצדק".

היילי הייתה מושלת מדינת קרוליינה הדרומית. בתקופת ממשלה, זו הייתה המדינה הראשונה בארה"ב שקיבלה חוק נגד תנועת BDS. "קרוליינה הדרומית החליטה שלא ייעשה שימוש בכספיהם של משלמי המיסים למימון עסקות עם חברות כלשהן שמפלות על בסיס של גזע, צבע, דת, מין או מוצא", אמרה השגרירה. "ושלא תהיה לכם אי הבנה, זה בדיוק מה שתנועת BDS עושה".

"איזו טרגדיה, איזו אירוניה שאני מוצאת עצמי מעורבת שוב במאבק נגד אלה שמנסים לפגוע בישראל, והפעם כשגרירת ארה"ב באו"ם", אמר היילי.

דני דנון, שגריר ישראל באו"ם, אמר: "תנועת BDS הצליחה לחדור לאו"ם. המועצה לזכויות האדם (זרוע של או"ם) הודיעה שהיא מכינה רשימה שחורה של חברות ועסקים שפועלים בישראל כדי להחרים אותם. זו אנטישמיות מודרנית ויחד עם בעלת בריתנו הגדולה ביותר, ארה"ב, נאבק בתופעה הזו ונמגר אותה לחלוטין".

"איננו יכולים להחשות אפילו לרגע", אמר דנון. "תנועת BDS עודה פעילה ועודה חזקה. הסכנה האמיתית של התנועה הזו אינו במספר חבריה אלא ביכולתה להפחיד אותנו כדי שנשתוק. (אך) שתיקה הוא חולשה. שתיקה היא תבוסה. נאספנו כאן כדי להצהיר שאיננו יכולים לשתוק".