עוד שבוע מוצלח לקשת: "ארץ נהדרת" בראש טבלת הרייטינג

"אבודים" של רשת שומרת על כוחה, ו"בייבי בום" מתרסקת ■ נבחרת ישראל הגיעה ל-11.2% בערוץ 1

ארץ נהדרת  / צילום:פיני סילוק
ארץ נהדרת / צילום:פיני סילוק

אחרי התחזקות קלה בשבוע שעבר, השבוע שוב נרשמת ירידה ברייטינג של התוכניות המובילות, והן אינן עוברות את רף ה-30%. ההיחלשות הזאת באה לידי ביטוי באופן בולט יחסית בקרב תותח הרייטינג הכבד של החודשים האחרונים, "האח הגדול" של זכיינית ערוץ 2 קשת, שדווקא לקראת סוף העונה רושם דעיכה מסוימת. שתי התוכניות ששודרו בשבוע שעבר מסתפקות ברייטינג של פחות מ-28% ומדורגות רק במקומות 3 ו-4.

עבור קשת מדובר בצרות של עשירים, לאו דווקא כי זו העונה האחרונה של הפורמט בחסותה, אלא בעיקר מכיוון שאת שני המקומות הראשונים תופסות תוכניות מקוריות שלה: "ארץ נהדרת" במקום הראשון ו"עובדה" במקום השני. כך, גם השבוע מתאפיינת טבלת הרייטינג בשליטה ברורה של הזכיינית.

אצל המתחרה רשת נרשם שיפור בנתונים ביחס לשבועות האחרונים, על רקע השיבוץ של "משחקי השף: אוטו אוכל" ו"נבסו" בשבת, במקום "דה ווייס" שהסתיימה. הסדרה הקומית "נבסו" ממשיכה להפתיע עם מספרים גבוהים, והשבוע היא התוכנית הנצפית ביותר של הזכיינית עם 25.1%. "אוטו אוכל" רושמת שיא מאז עלייתה, והגיעה אתמול ל-24.4% (שתי התוכניות שודרו גם ביום חמישי והשיגו מספרים נמוכים יותר). "אבודים", שחזרה לפני שבועיים, שומרת על כוחה עם 23%.

מי שמשלם מחיר השבוע הוא ערוץ 10, שהתוכנית היחידה שלו שמגיעה לנתונים דו-ספרתיים היא "גב האומה" (10.4%). "בייבי בום" נזרקה לקרב קשה מול התוכניות המובילות של רשת - קודם "דה ווייס" ואחר-כך "אבודים" - ועד כה עמדה בו בהצלחה, או לפחות בכבוד, אבל התוכנית האחרונה התרסקה לרייטינג של 7.2% בלבד. אמנון לוי, המניה הבטוחה ביותר של ערוץ 10, אמנם אינו קורס, אך גם הוא לא מצליח להגיע לנתון דו-ספרתי ומסתפק ב-9.8%.

ערוץ 1, שאלה ככל הנראה שבועות השידור האחרונים שלו במתכונת הנוכחית, מגיע באופן חריג לנתון דו-ספרתי, כשמשחקה של נבחרת ישראל מול ספרד ביום שישי במסגרת מוקדמות המונדיאל רושם נתון של 11.2%. מי שצפו בשידור נחשפו גם למסרים בגנות שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שעובדי הערוץ שילבו בו, כחלק מהמאבק שהם מנהלים.

רייטינג 26.3.17
 רייטינג 26.3.17