נמקו: קריסת סירס לא תשפיע מהותית על מצבה הכספי

סירס מהווה שוכר עוגן בחלק מנכסי נמקו שבבעלות יגאל נמדר בארה"ב ■ החברה השלימה בסוף נובמבר גיוס חוב בת"א בהיקף של כ-450 מיליון שקל

חנות של סירס. "לנמקו אפשרויות להחלפת הרשת בשוכרים אחרים" / צילום: רויטרס
חנות של סירס. "לנמקו אפשרויות להחלפת הרשת בשוכרים אחרים" / צילום: רויטרס

חברת הנדל"ן האמריקאית נמקו של יגאל נמדר פועלת להרגעת הרוחות של מחזיקי האג"ח שלה בישראל, אשר חוששים מהשלכות קריסתה של רשת הקמעונאות האמריקאית סירס (Sears Holdings). בסוף השבוע עדכנה החברה כי "אין במצבה הפיננסי של הרשת בכדי להשפיע באופן מהותי על תוצאות פעילותה של החברה ועל מצבה הכספי".

סירס מהווה 3% מהכנסות נמקו

בנמקו הוסיפו כי "סך הכנסות החברה מדמי שכירות הנובעים משוכרים השייכים לרשת, אינו מהותי ביחס לסך הכנסות החברה מדמי שכירות נכון לסוף דצמבר 2016, וכן בין היתר, לאור אפשרויות קונקרטיות העומדות בפני החברה בקשר עם החלפת הרשת בשוכרים אחרים". אג"ח נמקו, שנסחרה היום בירידות קלות, איבדה בשלושת ימי המסחר האחרונים כ-2% והיא נסחרת כעת בתשואה של יותר מ-5%.

כאמור, ברקע לדברים, בימים האחרונים הודיעה סירס, המפעילה את רשת חנויות הכלבו סירס (Sears) ואת רשת חנויות הסופרמרקטים Kmart, על ספק משמעותי (Reasonable Doubt) לגבי המשך פעילותה התפעולית.

סירס, שמניותיה נסחרות בבורסת נאסד"ק, מהווה שוכר עוגן בחלק מנכסיה של נמקו ומנתוני נמקו עולה כי עשרה מהנכסים שבבעלותה כוללים שטחי מסחר המושכרים לרשת סירס, בהיקף המהווה כ-3% מסך הכנסותיה, שהסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של השנה שעברה בכ-63 מיליון דולר.

ההתייעלות בסירס לא הספיקה

נמקו, העוסקת ברכישה והשבחה של קניונים במרכזי ערים ברחבי ארה"ב, השלימה בסוף חודש נובמבר האחרון גיוס חוב ראשון בבורסה המקומית, בהיקף של כ-450 מיליון שקל בריבית שנתית קבועה של 5.8%, בדירוג A פלוס בתחזית יציבה מחברת S&P מעלות.

גיוס החוב של נמקו התעכב בכמה חודשים, בעקבות המשבר שיצרה קריסת חברת הבנייה הקנדית אורבנקורפ, אולם בסופו של דבר הוא יצא לפועל ונמקו אף נהנתה מביקושים גבוהים בשלב המוסדי של ההנפקה.

כבר בטויוטות התשקיף שפרסמה נמקו לקראת הגיוס, היא ציינה כי על רקע קשיים כלכליים איתם מתמודדת רשת סירס בשנים האחרונות, היא הכריזה על תוכנית הבראה שתכלול סגירת כ-80 מתוך כ-1,700 חנויות שהיא מפעילה בסך הכל, אולם התוכנית הזו לא כללה את החנויות בנכסיה של נמקו.

נמקו מחזיקה ביותר מ-30 קניונים ומרכזי קניות, וכן בשני בנייני משרדים, הפרוסים על-פני 14 מדינות במזרח ובמרכז ארה"ב.