תאילנד האחרת: חופשה אריסטוקרטית בהואה הין

אין שם קרחנה וגם לא פול מון. הואה הין, היעד החדש של אשת טורס ואל-על, היא תאילנד האחרת - זו של אצולת הממון המקומית, המציעה שפע של מלונות מפנקים, שווקי אוכל, שמורות טבע ושופינג זול

הואה-הין / צילום: קסוטו
הואה-הין / צילום: קסוטו

אין שם קרחנה וגם לא פול מון. הואה הין היא עיירת נופש אריסטוקרטית הממגנטת אליה את אצולת הממון של תאילנד. ומעכשיו - כך מקווים באשת טורס ובאל-על שהשיקו יחד את היעד - תמשוך אליה גם ישראלים. אבל איזה ישראלים? כנראה שלא את חובבי סצנת האיים פוקט, קוסאמוי או קופיפי. למה? כי הואה הין לא דומה לאיי תאילנד. לא בווייב ולא בטופוגרפיה. העיר אומנם התברכה ברצועת חוף אחת ארוכה עם חול לבן ורך, אבל לא בחופים הקסומים והאהובים של האיים.

הואה הין (hua hinn) גם לא דומה למלכה האם - בנגקוק, המרוחקת ממנה כשלוש וחצי שעות נסיעה (כ-170 ק"מ). היא גם מנומנמת יותר (הכל יחסי בחיים) גם בהקשר של תיירות מין לא תמצאו בה את הרחובות השוקקים, הסואנים והאין-סופיים של בנגקוק. מה כן תמצאו בה? רחוב אחד ראשי ממנו מתפצלים רחובות צרים עמוסים ברוכלים עם אסטרטגיית מכירות אגרסיבית. כזו שכמעט דוחפת לכם לפה פירות טרופים כמו פפאיה, מנגו, בננה וליצ'י, חתוכים וטריים במחירים זעומים ועם טעם בלתי נשכח ששווה אגב התייחסות בפני עצמה.

העיר שופעת מלונות מפנקים, שמורות טבע עם מיני בעלי חיים, יערות גשם, כפרי דייגים אותנטיים, מערת נטיפים מרהיבה, פארקי מים, שדות אננסים זהובים, שווקי אוכל, שווקי לילה, שני קניונים (Purto Blue ו-Market Village ) עם שופינג זול של מיטב המותגים, אתרי צלילה, מקדשים, ארמונות והרבה פורטרטים של המלך המנוח, ובקיצור - תאילנד אידיאלית למשפחות ולזוגות.

הואה הין למתחילים

הואן הין, עיר הולדתו של מלך תאילנד ראמה השביעי, החלה את דרכה ככפר דייגים והפכה במרוצת השנים לעיר הנופש של עשירי תאילנד. המהפך בסטטוס שלה התאפשר הודות למלך שהחליט לבנות בה אי שם בשנות העשרים של המאה הקודמת, את ארמון הקיץ שלו תחת השם המבטיח: קלאי קאנג וונג שפירושו "מקום הרחק מדאגות". ואכן אין מה לדאוג. יש הרבה מה לעשות ולראות בהואה הין. הנה כמה המלצות:

שמורת טבע - kaeng krachan: השמורה, הגובלת עם בורמה והגדולה ביותר בתאילנד (כ-3,000 קמ"ר) במרחק של קצת פחות משעתיים נסיעה מהואה הין - היא ג'ונגל של ממש עמוס עצים ובעלי חיים כמו קופים, ציפורים, פרפרים, נחשים, לטאות, פילים ונמרים. בתחומה נשפכים גם מפלי pala-u המרשימים. את השמורה מפלחים שני נהרות: Pranburi בחלקה הדרומי ו- Petchburi בחלקה הצפוני ובו ניתן לעשות רפטינג ואטרקציות מימיות נוספות כמו מגלשות מים. מסלולי ההליכה בשמורה, אתגריים למדי ולא מתאימים לכל גיל.

sam roy yod national park: שמורת 300 פסגות ההרים. אחת האטרקציות בשמורה היא Tham Phraya Nakhom Cave, מערת נטיפים לא פעילה (יבשה ולא מטפטפת) המתנשאת לגובה 27 מטר, שהטיפוס אליה אינו מתאים לבעלי לב חלש. 430 מדרגות ואתם שם. במרכז המערה, יש מקדש מרהיב שהוקם על ידי מלך תאילנד, ראמה החמישי. במרחק נסיעה קצר מהשמורה יש כפר דייגים בשם bang pu (כפר הסרטנים) שתושביו מתמחים בדיג מקרל.

שווקי לילה: שווקי הלילה הססגוניים של הואה הין לא דומים לשוק הלילה הסואן של בנגקוק. מדובר בשווקים קטנים יותר אבל נקיים ונגישים הרבה יותר. חובבי הז'אנר יוכלו להתענג על אוכל המוכן במקום. בעיקר פירות ים כמו לובסטרים ותמנונים, פתאי והרבה חלב קוקוס. אגב, בצמוד לאחד משווקי הלילה, נפתח בסוף שבוע יריד אומנות בסגנון נחלת בנימין התל אביבי או חוצות היוצר הירושלמי עם הופעות חיות.

hua hin railway station: תחנת הרכבת של הואה הין יכולה להתהדר בטייטל: אתר תיירות. זוהי תחנה מרשימה בנויה מעץ טיק הנפוץ בג׳ונגלים של תאילנד ומכונה טיק בורמזי. העץ קשה, חסין למים ועמיד ולכן משמש לבניית סירות, מבנים, פורניר, גילוף ועוד. התחנה שנבנתה בשנת 1924 מובילה נוסעים לבנגקוק פעמיים ביום ודרומה מכאן לאורך הלשון המערבית של המדינה. סמוך לתחנה, ניצב צילום גדול של המלך ראמה התשיעי שהלך לעולמו באוקטובר 2016, ומדי בוקר בשעה 07:00 תזמורת מקומית מנגנת שירי אבל והתושבים המקומיים מביאים מנחות, ומבקשים בקשות.

תאילנד hua hin railway station / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
 תאילנד hua hin railway station / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

איפה לישון: בהואה הין יש לא מעט בתי מלון לאורך רצועת חוף הים. חלקם ריזורטים גדולים ומפנקים וחלקם מציעים מסעדות ברמת גורמה, המהוות אופציה חליפית לאסטניסטים שאוכל רחוב מרתיע אותם. בין המלונות המומלצים בעיר: מריוט, loligo resort ו-Let's sea hua hin al fresco resort.

הכותב היה אורח אשת טורס ואל-על בהואה הין