צפו: פרויקט גרנדיוזי ועתידני יוצא לדרך בדובאי

דובאי כבר חתומה על ביצוע כמה פרויקטים גרנדיוזיים, שנחשבו בזמנו לכאלה המשתייכים לתחום המדע הבדיוני ■ בימים אלה מתכננים בעיר המיליארדרים את "פרויקט מאדים 2117" ■ צפו בווידאו

עיר על המאדים , דובאי/ קרדיט: מתוך הוידאו
עיר על המאדים , דובאי/ קרדיט: מתוך הוידאו

אם יש עיר בעולם שכבר חתומה על כמה פרויקטים גרנדיוזים שבמידה רבה משולים לתחום המדע הבדיוני, זו דובאי - אחת הערים העשירות בעולם, שבין היתר מתגאה בבניין הגבוה בעולם - בורג' חליפה, ובקניון הגדול בעולם - קניון דובאי.

כעת, כנראה לאחר ששברו כל שיא אדריכלות קיים, הפרויקט הבא באמת שייך לנישת המדע הבדיוני, ולראיה - הקרקע למימוש הפרויקט ממוקמת בכוכב הלכת מאדים.

סגן הנשיא, ראש הממשלה ומנהיג דובאי, השייח מוחמד בין ראשיד אל מכתום, רוקם יחד עם הנסיך וסגן המפקד העליון של הכוחות המזויינים, השייח מוחמד בין זאיד אל נאחייאן, תוכנית להקמת התיישבות על הכוכב האדום עד 2117.

כל עוד לא תהיה פריצת דרך רפואית משמעותית, אנחנו כנראה לא נזכה לראות את "פרויקט מאדים 2117" בחיינו, אבל זה לא מונע מהשניים לפרסם את הקונספט לעיר העתידנית.

בימים אלה כבר החל צוות מאיחוד האמירויות במחקרים הראשוניים עם ציפייה לכלול חוקרים ומדענים בינלאומיים בעתיד. כמו כן, מתוכננת לצאת חללית מיוחדת מטעמם ב-2021 על-מנת לבצע בדיקות בנושא.

ההתיישבות, לכשתקום, תהיה בסדר הגודל של אוכלוסיית שיקגו, עם כ-600 אלף תושבים - כך לפי המקורות מדובאי.