בית הזהב ורבד השלימו רכישת בתי אבות באנגליה בכ-355 מ' ש'

שתי החברות רכשו 13 בתי אבות סיעודיים שייצרו בשנה שעברה הכנסות של 26 מיליון ליש"ט ■ חלק מבתי האבות ממוקמים בלונדון, והיתר פרוסים בדרום מזרח אנגליה

יונל כהן, ויגאל אהובי / (צילום:  תמר מצפי, אביב  חופי
יונל כהן, ויגאל אהובי / (צילום: תמר מצפי, אביב חופי

החברות הציבוריות בית הזהב ורבד מרחיבות משמעותית את פעילותן המשותפת בתחום בתי האבות הסיעודיים באנגליה. הבוקר עדכנו על השלמת רכישת 13 בתי אבות בהם 771 מיטות תמורת כ-77 מיליון ליש"ט (כ-355 מיליון שקל). מאז העדכון הקודם על אודות העסקה, ירדה מהפרק רכישת שני בתי אבות שתוכננה תחילה, והיקף התמורה בעסקה הצטמצם בכמה מיליוני ליש"ט בודדים.

כ-33 מיליון ליש"ט מהעסקה מימנו החברות מההון העצמי, ויתרת התמורה, בהיקף של כ-44 מיליון ליש"ט, באמצעות שלוש הלוואות שונות שנלקחו משני בנקים בריבית ליבור פלוס 2.25%-2.75%, אשר להבטחתן שועבדו הזכויות בבתי האבות, ועבורן התחייבו החברות לעמוד בכמה אמות מידה פיננסיות.

ההכנסות שייצרו בתי האבות הנרכשים בשנה שהסתיימה בסוף חודש אוקטובר 2016 הסתכמו ב-26 מיליון ליש"ט, הרווח הגולמי מהם לתקופה זו התקרב ל-11 מיליון ליש"ט והרווח התפעולי עמד על 6.5 מיליון ליש"ט. חלק מבתי האבות ממוקמים בלונדון, והיתר פרוסים בדרום מזרח אנגליה.

מניית בית הזהב הגיבה לעדכון בנוגע להשלמת העסקה בעלייה של כ-5%, והשלימה עלייה שנתית של כ-15% לשווי שוק של כ-230 מיליון שקל, וגם המסחר במניית רבד התאפיין היום במגמה חיובית, שמצטברת בשנה האחרונה לעלייה של 25%, והיא משקפת לרבד שווי המתקרב ל-200 מיליון שקל.

בית הזהב ורבד כבר מחזיקות כיום יחד באנגליה ברשת St. Cloud Care, אשר לה שישה בתי אבות סיעודיים באזורי ביקוש מסביב ללונדון, הכוללים כ-350 חדרים (לפי נתוני דוחות 2015), כך שהעסקה הנוכחית מגדילה משמעותית את היקפי הפעילות שלהן באנגליה, ובכך משלימה את השלב הראשון במסגרת האסטרטגיה העסקית שלהן להקים רשת בתי אבות סיעודיים איכותיים, בהיקף התחלתי של 500-1,000 מיטות.

מלבד הפעילות המשותפת באנגליה, בית הזהב, שבשליטת משפחת רובינשטיין ויונל כהן, עוסקת בניהול ותפעול שני בתי דיור מוגן בישראל (בית גיל הזהב ובית שבעת הכוכבים), ורבד, שבשליטת יגאל אהובי, עוסקת בייזום ובניית פרויקטים בתחום הנדל"ן, ובנדל"ן מניב.

חברת הדירוג S&P מעלות העניקה הבוקר דירוג BBB פלוס בתחזית יציבה להרחבת אג"ח סדרה ג', בהיקף של עד 40 מיליון שקל, שמעוניינת בית הזהב לבצע, שם ציינו בין היתר כי "תחזית הדירוג היציבה משקפת את הערכתנו כי בית הזהב צפויה להגדיל את הפורטפוליו שלה בשנתיים הקרובות על-ידי רכישת בתים נוספים באנגליה, הגדלה שעשויה לשפר את בסיס ה- EBITDA ואת הגיוון בתיק הנכסים. תרחיש הבסיס שלנו כולל המשך התרחבות פעילות החברה באנגליה, בהיקף דומה לעסקה האחרונה שעמדה על הפרק. אם תבצע החברה עסקת רכישת בתים באנגליה או בישראל בתמהיל שונה, נצטרך לבחון מחדש את השלכות העסקה על הדירוג". לבית הזהב כיום שתי סדרות אג"ח בהיקף של כ-285 מיליון שקל, הנסחרות בתשואות של 1%-3.5%.

מצדה של רבד, החברה השלימה בימים האחרונים מכירת זכויותיה (50%) בנכס Cirencester (סיירנסיסטר) תמורת כ-80 מיליון שקל, המניבה לה תזרים של כ-11 מיליון שקל ומסבה לה הפסד של כ-3.5 מיליון שקל.