שוב שיבושים באל-על: "הטייסים חושבים שהם מעל החוק"

הנהלת אל-על: "בשעות האחרונות ירדו טייסים רבים מטיסות שהיו מאוישות למחר בבוקר - זאת בניגוד לצו בית הדין" ■ הטייסים: "הנהלת אל-על מתנהלת בבריונות"

מטוס אל על / צילום: תמר מצפי
מטוס אל על / צילום: תמר מצפי

הכרזתם של הטייסים באל-על כי הגיעו להבנות מול הנהלת החברה הייתה כנראה מוקדמת ורחוקה מהמציאות. לפי הודעת הנהלת אל-על הערב (ה'), היא "הצטערה לגלות היום שוב כי טייסי החברה חושבים שהם מעל החוק, ולכן הם לא רק מתעללים בנוסעים אלא גם מצפצפים על בית המשפט ועל שלטון החוק. בשעות האחרונות ירדו טייסים רבים מטיסות שהיו מאוישות למחר בבוקר - זאת בניגוד לצו בית הדין שהורה להם לשוב לעבודה סדירה".

להלן הפירוט:

שעה 17:18 - קברניט ש', טיסת לוטון

שעה 17:32 - קצין ראשון א', טיסת לפלנד

שעה 17:34 - קצין ראשון ג', מינכן

שעה 17:39 - קצין ראשון מ', פרנקפורט

שעה 17:46 - קצין ראשון א', לרנקה

שעה 17:51 - קברניט י', פראג

שעה 18:03 - קברניט מ', ציריך

כמו כן ירדו 4 טייסים נוספים מסימולטורים.

מאל-על נמסר עוד כי "צר לנו כי בכל פעם שצצה אי-הסכמה במשא-ומתן, מתנהלים הטייסים בבריונות והופכים את נוסעי אל-על לבני-ערובה. במקביל ההנהלה עושה כל מאמץ לאייש את הטיסות ולהביא את כל הנוסעים ליעדם בבטחה". 

פנייה לניסנקורן: "בליץ' של הטייסים" 

בתוך כך, הנהלת אל-על, בראשות דוד מימון, שלחה הערב ליו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בזו הלשון: "אבי שלום. בשעה האחרונה אנו מתמודדים עם 'בליץ' של הטייסים. למעלה מ-20 טייסים דיווחו על מחלה באופן קבוצתי, ואנו מצויים בחוסר של כ-20 טייסים לטיסות הבוקר.

"אם היה עוד ספק בנוגע למידת השליטה של נציגי הטייסים באצ"א (לנו לא היה כזה למן הרגע הראשון, אך זוהי טענתם אפילו בבית הדין) - הרי שהוא הוסר כליל, והם האחראים הישירים לשביתה פרועה ולנזקים חמורים לחברה, לעובדיה ומעל לכל פגיעה לא צודקת ובלתי אחראית בקהל לקוחותיה.

"לא ייתכן כי בכל רגע בו יש אי-הסכמות במשא-ומתן, התגובה המיידית תהיה שביתה ופעולות אלימות. זהו קו אדום שכבר נחצה, בו נוסעינו הופכים לבני-ערובה של ציבור הטייסים.

"חמור מכך הוא הזלזול בהחלטת בית הדין ובצו המניעה, וזהו קו אדום נוסף שאסור כי תיתן לו את ידך. בית הדין הטיל אחריות על ההסתדרות ליישום צו המניעה ולשמירה על החוק. אנו מצפים כי תטיל את מרותך באופן מיידי על חבורה שאיבדה ללא ספק את הכיוון, הרגישות האחריות וההגינות", לשון המכתב לניסנקורן. 

 

הטייסים: "הנהלת אל-על מתנהלת בבריונות" 

מוועד טייסי אל-על נמסר בתגובה: "לאורך כל הדרך הנהלת אל-על היא זו שמתנהלת בבריונות: היא זו שקיצצה שני שלישים משכר הטייסים, היא זו ששלחה טייסים לחופשה כפויה, היא זו שמפרסמת התנהלות שגרתית ולא חריגה כאילו הייתה ביזיון החלטת בית הדין, והיא זו שלאחר שסוכמה טיוטת הסכם מערימה קשיים ומסרבת לחתום עליו. כנראה שהנהלת אל-על התאהבה בקיום הסכסוך ואינה באמת רוצה פתרון". 

מההסתדרות נמסר כי "יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, שוחח עם ועד הטיסיים, שמסרו לו כי הם יפעלו שכל הטיסות ייצאו כסדרן".