טיסה בעקבות עולם הפשע או מסע מכוניות יוקרה בחו"ל?

התחרות המעמיקה בתחום התיירות והתעופה מחייבת את סוכני הנסיעות להמציא בכל פעם את הגלגל מחדש ■ הטרנד החם ביותר היום הם טיולי הקונספט, ובשוק מוצעים לא מעט כאלה

שם" צ'ק אין, טיולי קונספט- רכבי יוקרה / צילום: שאטרסטוק
שם" צ'ק אין, טיולי קונספט- רכבי יוקרה / צילום: שאטרסטוק

אמנם טיולי התוכן או הקונספט קיימים מזה שנים, למשל בהיבט של מסעות גורמה או מסעות על טהרת הספורט ובעיקר משחקי הכדורגל, אלא שהרצון להיות מיוחד ובעיקר למכור כמובן, מוביל את סוכני הנסיעות  ליצירתיות ולהצעות מעניינות.

מה למשל? חוויה מוטורית הכוללת נהיגה ברכבי יוקרה מהטובות בעולם יחד עם אלי אילדיס באמיליה רומאנה שבאיטליה. מסע כזה שמציעה חברת גו איטלי מבית תלמה נסיעות, עולה כ-3,350 אירו ל-5 ימים, על בסיס פנסיון מלא והשכרת המכוניות.

מי שמסקרן אותו עולם הפשע, וליתר הדיוק סיפורי המאפיה האיטלקית בסיציליה, ה"קוזה נוסטרה", יכול להצטרף למסע בהדרכת העיתונאי בוקי נאה שמציעה חברת אשת טורס. הטיול עובר במחוזות הפשע של סיציליה, ובמהלכו ישמעו המשתתפים את סיפורי המאפיה הגדולים שהתרחשו במציאות ובקולנוע כולל אתרים בהם צולם ה"הסנדק" כגון העיירה קורליאונה של מנהיג המאפיה בסרט דון קורליאונה. טיול כזה יעלה כ-750 אירו לאדם ל-5 ימים.

תוכן מוזיקלי מציעה קשרי תעופה עם חבילות הכוללות הופעות מבוקשות של אמנים בינלאומיים בהם אדל, סטינג, קולדפליי, רובי ויליאמס ועוד. החבילות כוללות טיסה, אירוח בבית מלון וכרטיס להופעה. כך למשל הופעה של סטינג בברצלונה בכ-730 אירו ל-4 ימים, הופעה של ברונו מארס בברלין בחודש מאי שבמסגרת חבילה תעלה כ-900 אירו, או הופעה של אדל בלונדון בחודש יולי שתעלה כמעט 900 פאונד לחבילה של 3 לילות.

תופעה אחרת עליה מספרים העוסקים בענף היא גידול בהיקף היוצאים לחו"ל מקרב הסניורים, כלומר בני הגיל השלישי - זאת לאור הכנסה פנויה הגדלה יחד עם פנאי וזמן והרצון לחוות מסעות מלאי עניין. עבור קהל זה מציעה לדוגמה חברת אופקים מסע בעקבות טירות, אנוסי פורטוגל והאי מדיירה הכולל ביקור באתרי מורשת וסיפורים היסטוריים. 12 ימים בחודש אפריל יעלו כ-2,150 אירו.

למי שמחפש אחר אתגר יוצא דופן, איי גו מקבוצת ישראייר מציעה מסע אל בטן האדמה באיסלנד, בהדרכת רווית נאור. במסגרת המסע תוכלו לצפות במפגש הבלתי אפשרי כמעט בין קרח לאש הודות ל-100 הרי געש הפעילים באי שבו גם מצוי הקרחון הגדול באירופה. הביקור כולל ירידה אל לוע הר הגעש וטראקים בנחל קרחונים. מסע בין 9 ימים שיתקיים בחודש יולי יעלה כ-5,000 אירו.

ומהטבע לאולמות המופעים: לחובבי המוזיקה הקלאסית, חברת גלובל חוויות מציעה לשלב ביקור בקרנבל המסכות בוונציה וביקור ב"לה סקאלה" במילאנו בהדרכתו של מיכאל אייזנשטדט, המתאם האמנותי של האופרה הישראלית. במהלך הטיול יבקרו המשתתפים בשתי אופרות פופולאריות ("ריגולטו" ו"לה בוהם"), יבקרו במופע בלט והתזמורת של "לה סקאלה" בניצוחו של זובין מהטה וייהנו מניחוח הקרנבל בוונציה. טיול כזה שיתקיים בחודש פברואר יעלה כ-2,700 דולר ל-5 לילות.