טייסי אל-על: "הושג הסכם"; ההנהלה: "עדיין קיימים פערים"

בהודעת הטייסים נטען כי הטייסים הוותיקים יעבדו עד גיל 67 בהדרכה או בתפקידי ניהול, אך שכרם לא ייפגע ■ דובר אל-על: "צד אחד מדווח על דעת עצמו על סיום מו"מ"

מטוסים של חברת אל על / צילום: סיון פרג'
מטוסים של חברת אל על / צילום: סיון פרג'

אי-הסדר באל-על נמשך: ועד הטייסים בחברת התעופה הודיע היום (ד') אחר-הצהריים כי "בתיווכו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן גובשה טיוטת הסכם עם הנהלת אל-על". לפי ההודעה, "לפנות בוקר הגיעו ועד הטייסים, בראשות הקברניט ניר צוק, ומנכ"ל אל-על דוד מימון, להסכמות על סיום הסכסוך".

יש מי שיטען כי ההודעה שהזדרז ועד הטייסים להוציא מטרתה להפעיל לחלץ על ההנהלה להזדרז ולקבל את אישור הדירקטוריון לטיוטת ההסכם - אם אכן קיימת טיוטה כזו.

בהודעת הטייסים נטען עוד כי "סוכם כי הטייסים הוותיקים, בני 65 ומעלה, יקבלו את השכר הרגיל שלהם מהתקופה שטסו, ויעבדו בתפקידי טייסים - בהדרכה או בתפקידי ניהול. כמו כן סוכם על מנגנון פיצויי פרישה נאותים לטייסים שלא יימצאו להם תפקידי טייסים".

עם זאת, רני רהב, דובר אל-על, אמר היום ל"גלובס": "ההודעה שהוציאה נציגות הטייסים לא מתואמת עם הנהלת אל-על ולא עם ההסתדרות. הושגה התקדמות, אך עדיין קיימים פערים. מפתיע שבעיצומו של משא-ומתן שטרם הסתיים, צד אחד מדווח על דעת עצמו על סיום התהליך. שיטות אלה אינן נהוגות במשא-ומתן".

אתמול (ג') בערב כינס ניסקורן את הצדדים בניסיון ליישב את הסכסוך ואת השיבושים שצצו, למרות צו בית הדין לעבודה שהורה לטייסים לחזור מיידית לעבודה. הצדדים ישבו עד הבוקר בניסיון להגיע להסכם.

בשלב זה, לפחות עד שאל-על תוציא הודעה מסודרת, לא ברור אם מאמציהם נשאו פרי.