פינוי-בינוי בשכונת מורשה ברמה"ש: 687 דירות במקום 180 דירות

חברת אאורה ישראל כבר החתימה 85% מבעלי הדירות במקום וכעת אושרה התוכנית למתן תוקף בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה

חברת אאורה ישראל קיבלה אישור למתן תוקף מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל-אביב עבור תוכנית להתחדשות עירונית במתחם אילת בשכונת מורשה שבמזרח רמת השרון - כך נודע ל"גלובס".

במסגרת הפרויקט צפויות להיבנות 687 דירות חדשות במקום 180 דירות ישנות - פרויקט הבנייה המשמעותי ביותר מבחינת היקפו ברמת השרון בשנים האחרונות. הבנייה החדשה תהיה ב-6 מגדלים בני 20 קומות ועוד בניין בן 6 קומות.

הדיירים הקיימים יקבלו דירה גדולה ב-53 מ"ר מדירתם המקורית, ולפי הערכות הדירה החדשה תהיה שווה פי שניים. באאורה בוחנים שיתוף-פעולה עם עיריית רמת השרון באשר לשיווק דירות לבני המקום. לפי הערכות, הצפי, הוא למחיר התחלתי של 1.6 מיליון שקל לדירת 3 חדרים עם 75 מ"ר, 2.2 מיליון שקל לדירות 4 חדרים ו 2.5 מיליון שקל לדירות 5 חדרים.

אאורה זכתה בפרויקט במכרז שערכו חברת "רימונים", החברה הכלכלית של רמת השרון, וחברת "יסודות" מטעם עיריית רמת השרון במרס 2013.

התוכנית אושרה בוועדה המקומית בדצמבר 2013, וכאמור, היום פורסם כי אושרה למתן תוקף על ידי הוועדה המחוזית. עד כה הצליחה החברה להחתים למעלה מ-85% מבעלי הזכויות במתחם על הסכם פינוי-בינוי מחייב. תחילת בנייה צפויה בעוד כעשרה חודשים.

תמ"א במקום פינוי

מדובר בפינוי-בינוי הגדול ביותר ברמת השרון, כיום מבצעת פרויקט פינוי-בינוי בשכונה חברת יובלים הבונה 588 יח"ד. פרויקט פינוי-בינוי שאוכלס לאחרונה הוא של חברת תדהר, "רימוני תדהר", הכולל כ-200 יח"ד.

למעשה, ספק אם יצא לדרך פרויקט עתידי שכזה במסגרת תוכנית המתאר החדשה אותה מקדמת העירייה. אבי גרובר, ראש העירייה זה כשנה, מצהיר חדשות לבקרים כי בתוכנית המתאר החדשה "שכונת מורשה תעבור לפרויקטים מסוג תמ"א 38 במקום פינוי-בינוי שמייצר מגדלים של 30 קומות", לדבריו. גרובר אף פנה לוועדה והדגיש בפניה כי זאת פנייה ולא התנגדות, וצירף חלופות וכן המליץ על הפחתה של 5% בכמות היחידות.

עיקר ההתנגדויות לתוכנית נובעות מצפיפות יתר בעיר המביאה לעומס על התשתיות וצפי להעמסה נוספת על התחבורה בעיר. בהקשר זה נציין כי מחלף מורשה מכביש 4 כבר נמצא בשלבי תכנון, אך יישום התוכנית של אאורה אינו תלוי בו.

יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל אאורה, מסר: "אישור הוועדה המחוזית מהווה אבן-דרך משמעותית בקידום הפרויקט אשר מתווסף לשורה ארוכה של פרויקטים שאנו מקדמים כיום כדי לתת מענה לביקושים הנרחבים לדיור מודרני ונגיש באזורי הביקוש. פרויקטים של התחדשות עירונית באזורי הביקוש הם העתיד של ענף הנדל"ן בישראל וככל שהמדינה תמשיך לעודד ולאפשר פרויקטים של התחדשות עירונית באזורים אלה, יוכלו יותר ויותר זוגות צעירים ומשפחות להגשים את חלומם ולרכוש דירה".

"שימור ניכר של העצים"

מתכננת מחוז תל אביב שבמינהל התכנון, נעמי אנג'ל ציינה: "התוכנית משפרת באופן משמעותי את איכות החיים של תושבי מזרח העיר. מדובר בתוכנית התחדשות עירונית שכוללת הרחבת רחובות, שדרה שכונתית לאורך רחוב פעיל הכולל מסחר, פארק, שימור ניכר של העצים הקיימים וכן הרחבת שטחי מבני הציבור לטובת כלל התושבים באזור".

קובי ילוביץ, מנכ"ל יסודות פיתוח ותכנון עירוני: "אישור הפרויקט במורשה הוא קודם כל בשורה לדיירי השכונה. כמי שמוביל מודל ייחודי של מנהלת התחדשות עירונית בחמש השנים האחרונות אני גאה שהצלחנו להביא למימושו של פרויקט בינוי פינוי בו הדיירים מקבלים את התמורה הגדולה ביותר שניתנה אי פעם בנוסף למפרט דירה ופיתוח סביבתי נרחב ביותר".

מעיריית רמת השרון נמסר: "אנחנו לומדים את ההחלטה".

עו"ד קרן פרשקר, שותפה במשרד רז-כהן פרשקר שייצגה את נציגות הדיירים בפרויקט אמרה כי "אנו מברכים על התממשותו של הפרויקט שקיבל את האישורים בזמן שיא לפרויקט מהסוג הזה בכזה היקף".