שדרנית גלגלצ שפוטרה: אסגור חשבון עם ירון דקל שהתיר את דמי

חן אלמליח פוטרה מגלגלצ לאחר שהעלתה פוסט לפיו "גם אני הייתי דורסת שוטר אם היו מפנים אותי בכוח מהבית" ■ "לא תוציאו אותי סהרורית תומכת ברצח", היא כותבת לאחר פיטוריה ומבטיחה לחזור ל"שיעור חינוך גדול"

חן אלמליח גלגלצ / מתוך עמוד הפייסבוק שלה
חן אלמליח גלגלצ / מתוך עמוד הפייסבוק שלה

חן אלמליח, שדרנית גלגלצ שפוטרה מיידית מתפקידה לאחר שהעלתה פוסט בפייסבוק התומך בדריסת השוטר בכפר הבדואי אום אל חיראן, יוצאת לקרב על שמה ועל המשך הקריירה שלה. "לא, לא תוציאו אותי סהרורית שתומכת ברצח, בשום אופן", היא כתבה אתמול בערב. "אני מקבלת את כל הודעות התמיכה שלכם, ותודה על כך, מהנאצות הבנאליות אני משתדלת להתעלם". 

אלמליח כתבה לפני כן בפייסבוק, בעקבות אירוע הדריסה: "גם אני הייתי דורסת שוטר אם היו מפנים אותי בכוח מהבית כדי לבנות יישוב לאנשים חזקים ממני, ואל תדברו איתי על חינוך". היא מיהרה להוריד את הפוסט בעקבות התגובות הקשות שקיבלה, אך  צילום מסך של הסטטוס הגיע לידי מפקדיה בגלי צה"ל.

מפקד גלי צה"ל, ירון דקל, צייץ אתמול בטוויטר שלו: "למי שמביע תמיכה בדריסת שוטר אין מקום להימנות עם שדרי גלי צה"ל וגלגלצ. לכן החלטתי על סיום התקשרות מיידי עם חן אלמליח".

בתגובה כתבה, כאמור, אלמליח, פוסט ארוך בו ניסתה לגונן על צעדיה. אלמליח טוענת כי הטלפון שלה "מופצץ בהודעות וטלפונים מכל תוכנית אקטואליה וגוף תקשורת אפשרי", אבל מודיעה כי אין לה "שום רצון לשתף פעולה עם הכוחות שיוצרים כותרות כמו 'שדרנית גלגלצ תומכת בפיגועי דריסה', בגלל הקלות הבלתי נסבלת שבה אתם מתירים דם של אנשים בשביל עוד כותרת פרובוקטיבית".

 

אלמליח ממשיכה ותוקפת את התקשורת: "חבל על השיחות וההודעות, אני לא מתכוונת לענות ולשחק במגרש הזה, אני אבחר את הדרך להעמיק את הדיון ולהעלות את המורכבות שמעבר לכותרת פרובוקטיבית בפלטפורמה שאני אבחר. העיתונות, התקשורת וגלי צה"ל כחלק ממנה, מסתבר, לא יכולים להכיל את המורכבות הזו".

לפי אלמליח, העניין הוא ש"כל אלה - מזרחים, בדואים, ערבים, האוכלוסיות החלשות ביותר במדינה - עומדים חסרי אונים, בגבעת עמל, ליפתא, בכל שכונה או כפר, אל מול כוחות גדולים ואלימים, ואין בידם מספיק כוח או לובי מספיק חזק בכנסת שילחם על זכויותיהם. העניין הוא שבזמן שזה קורה, יש אוכלוסיות אחרות שיושבות על אדמות ששייכות למדינה ועושות בהן כרצונן, כי אף אחד לא יזיז אותם משם, כי יש להם מנגנון חזק, הרבה כוח, והם מאוגדים תחת שמות כמו 'התנועה הקיבוצית' ושאר גופים כלכליים ופוליטיים חזקים, שבחסות החוק מאפשרים להם לגזול מכולנו. אבל על זה אף אחד לא רוצה לדבר, כי זה לא סקסי, זה לא 'שדרנית גלגלצ תומכת בפיגועי דריסה'. אלוהים, רק לכתוב את זה מצמרר אותי".

אלמליח מבטיחה: "אני לא אתן להם להפוך אותי לסהרורית שתומכת בהרג של אנשים. במצבים האלה אני תמיד מנסה להפנות את הזרקור למשוללי הכוח, האזרחים הפשוטים חסרי האונים, כל הקבוצות שבתחתית הפירמידה, מזרחים, אתיופים, ערבים, בדואים, ברה"מים וכל מי שלא נמנה עם ההגמוניה, זו שמפילה עלינו תיקים והופכת אותנו עבריינים לפי ראות עיניה ובהתאם לאינטרסים שלה... אבא שלי תמיד אומר: אנחנו השועל והתרנגולת, מקפחים את החיים שלנו בשביל האינטרסים של החזקים, נותנים להם שקט להמשיך לגנוב מאיתנו, בחסות החוק".

בסיום הפוסט מבטיחה אלמליח לבוא חשבון עם מי שלטענתה פגעו בה. "התקשורת שחתמה אותי בגבולות הכותרות המזעזעות האלה יכולה להמשיך לחפש; גלי צה"ל וירון דקל שהתיר את דמי בהודעת פיטורים לא פחות גרועה מהכותרות הצהובות - גם איתם אני אסגור את החשבון, כשתחלוף הסערה. וזה יהיה שיעור גדול על החברה שלנו, על מבני הכוח שמאפשרים התנהגות כזו, אשכנזים ומזרחים וכל הקבוצות המוחלשות פה, על גבולות חופש הביטוי והקלות בה דברים הופכים לכותרות פיקנטיות ומוצאים מהקשרם, על צדק, כולל, לכולם. אני לא הסיפור פה, אבל אני אקח את ההזדמנות ואספר את הסיפור שלכם, הקורבנות".