אלביט מערכות: חוזה ב-17 מיליון דולר עם מדינה בנאט"ו

תספק מערכות מולטי-ספקטרליות לחיל האוויר של מדינה בנאט"ו ■ מערכת ה-BrightNite תספק את תמונת העולם החיצון לשתי עיניו של הטייס מחיבור תמונה המתקבלת ממספר מצלמות

אלביט מערכות מערכת Brightnite / צילום: אלביט מערכות
אלביט מערכות מערכת Brightnite / צילום: אלביט מערכות

אלביט מערכות פרסמה היום (ג') הודעה על זכייתה בחוזה לאספקת מערכות מולטי-ספקטרליות, Brightnite, לחיל האוויר של מדינה בנאט"ו. החוזה, בהיקף של כ-17 מיליון דולר, נחתם לתקופה של 30 חודשים.

מערכת Brightnite היא מערכת קלת-משקל, קומפקטית ובעלת יחס גבוה של עלות-תועלת. מדובר בהצגת תמונה ברורה של פני הקרקע על קסדתו של הטייס, המספקת נתוני הטסה ובייחוד נתוני המשימה ישירות לעיניו של הטייס, ומאפשרת טיסה אינטואיטיבית באוריינטציית תצוגה עילית ו"ראש בחוץ", בחשיכה מוחלטת ובתנאי נחיתה אחרים של ראות לקויה.

מסוקים הטסים בגובה נמוך רגישים במיוחד לאיומים כמו שטח מורכב, אש אויב ומכשולים במסלול הטיסה. גורמים כמו חשיכה מוחלטת, תנאי מזג אויר קשים, נחיתות באבק, שלג או סופת חול מגבילים את שדה הראיה של הטייס. גיחות חייבות להתבצע הן ביום והן בלילה, והן מתבצעות לעיתים קרובות בתנאי ראות לקויה, כמו חשיכה, ערפל ותנאי מזג אוויר קשים. עד עתה, צוותי האוויר נאלצו להסתמך על משקפי ראיית לילה להשלמת משימתם, אולם הללו מוגבלים ביכולתם ואינם מספקים ראייה חדה של 100%. 

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, אמר כי: "אנו גאים בזכייה בחוזה זה המאפשר לטייסי מסוקים להשיג יכולות מבצעיות מתקדמות על ידי טיסה ביותר מ-90% מהלילות ובתנאי מזג אויר קשים. הפתרון המהפכני Brightnite מתאים למגוון משימות כמו כוחות מיוחדים וחילוץ והצלה".

מערכת ה-BrightNite היא קלת משקל, קומפקטית ויעילה, תמונת העולם החיצון מתקבלת לשתי עיניו של הטייס מחיבור תמונה המתקבלת ממספר מצלמות FLIR ומספר מצלמות יום רגישות במיוחד, בשילוב עם סימבוליקת טיסה ומשימה. תמונה זו הנה בעלת שדה ראייה רחב מאד והיא מוצגת על קסדת הטייס. מספר אנשי צוות במטוס יכולים בו זמנית לסרוק את השטח, מה שמאפשר הטסה של המסוק עם שיפור משמעותי של התקשורת והבטיחות בקוקפיט.