המושב במחלקת העסקים נתקע - אל-על תפצה ב-18,000 שקל

התובעת טענה כי המושב נותר תקוע במצב שבין ישיבה לשכיבה עד לסוף הטיסה לארה"ב - ותבעה כ-68,000 שקל ■ אל-על: טענותיה מנופחות ולא נועדו אלא לקבלת כספים שלא מגיעים לה

חברת התעופה אל-על תשלם כ-18,000 שקל לנוסעים שמושב הטיסה שלהם במחלקת עסקים היה תקול - כך קבע בית משפט השלום בקריות. סכום זה מגלם החזר חלקי של עלות כרטיס הטיסה, פיצוי והחזר הוצאות.

התובעים, בעל ואישה בשנות ה-70 לחייהם, נסעו לטיול בלאס וגאס לרגל יום הולדתו של הבעל בשנת 2014. לאור מצבם הבריאותי החליטו השניים לרכוש כרטיסים במחלקת עסקים, שם ייהנו ממושבים מיוחדים "המאפשרים הזזתם לכל המצבים, כולל מצב של מיטה ישרה לחלוטין (180 מעלות)".

השניים הזמינו זוג כרטיסי טיסה בעלות של כ-4,000 דולר לכל כרטיס. עוד הם הזמינו חדר בבית מלון בלאס וגאס למשך 7 ימים תמורת סך של כ-3,000 דולר.

הסאגה שהובילה לתביעה החלה מיד כשעלו למטוס והבחינו שהושבו בשורה הראשונה של מחלקת העסקים, בסמוך למטבח ולשירותים. בקשתם להחליף מקומות סורבה. הנוסעים העבירו את תנוחת הכיסאות למצב שכיבה, וכעבור שעתיים מההמראה ניסתה הנוסעת להחזיר את המושב לתנוחת ישיבה, אולם התברר כי מנגנון הכיסא תקול, והמושב נותר תקוע בתנוחת שכיבה.

בסופו של יום הצליחו צוות הדיילים להעביר את המושב למצב שבין ישיבה לשכיבה. בתנוחה זו התקבע המושב עד לסוף הטיסה, כך שהנוסעת, לטענתה, לא יכלה לשכב ולא לשבת.

לטענת בני הזוג, בקשתם החוזרת להחליף מושב סורבה, והציעו להם לעבור למחלקה הראשונה תמורת 4,600 דולר תוספת לכל אחד - מה שלא התקבל על-ידם.

אם לא די בכך, הנוסעים טענו כי 3 שעות לאחר ההמראה החל המזגן שמעל המושב התקין לטפטף - כך שגם המושב הזה, לטענתם, היה בלתי שמיש. השניים טענו כי צוות המטוס ניסה לתקן את הנזילות ללא הצלחה.

בתביעה שהגישו על סך כ-68,000 שקל טענו בני הזוג לעוגמת-נפש, לסבל גופני שכלל כאבי גב וצוואר ותחושת עייפות שפגמה בטיול. לטענתם, לפני שתבעו הם פנו למחלקת השירות של אל-על, שם הציעו להם פיצוי בדמות שדרוג למחלקת עסקים בטיסתם הבאה.

חברת אל-על טענה להגנתה כי כל אחת מטענות הנוסעים "מנופחת ואבסורדית", וכי טענותיהם "לא נועדו אלא לקבלת כספים שלא מגיעים להם".

עוד טענה אל-על כי "הושבת התובעים בשורה הראשונה של מחלקת העסקים ליד המטבח והשירותים אינה אמורה לגרום להם נזק ו/או להפריע להם, הרי ברור לכל בר-דעת כי מישהו צריך לשבת בשורה הראשונה. מרגע עליית התובעים למטוס ועוד לפני שהתיישבו במקומותיהם, הם לא פסקו להתלונן בפני נציגי הנתבעת, תוך שימוש בנימה אגרסיבית ואיומים לא פוסקים כי יגישו תביעה נגד הנתבעת, ואף ביקשו בתוקף לקבל שדרוג למחלקה ראשונה על חשבונה של אל-על".

אל-על טענה כי המושב התקול היה במצב הביניים המתואר למשך רבע שעה בלבד, וכי הנוסעים ישנו במהלך הטיסה. גם את טענת הנזילה דחתה אל-על.

בסיכומו של דבר קיבל בית המשפט את התביעה באופן חלקי,ף תוך דגש על המושב שנתקע במנח הביניים, מבלי להתייחס ליתר הטענות על הרס הטיול וטענת הנזילה, "שהעיבה על הטיסה אולם לא מנעה משימוש במושבים"; וכך נפסק הפיצוי האמור (תא"מ 63592-01-15).