טורקיה: עובד מזנון אמר כי לא יגיש תה לארדואן - ונעצר

סנול בוראן, מנהל הקפיטריה במערכת של אחד מעיתוני האופוזיציה, טען בפני השוטרים שחסמו את הדרכים לקראת נאומו של הנשיא כי לא היה משרת אותו ■ הוא חשוד בהעלבת הנשיאות ועשוי לעמוד בפני עונש של עד ארבע שנות מאסר

רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס
רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס

סנול בוראן, מנהל קפיטריה בעיתון המזוהה עם האופוזיציה הטורקית, נעצר בסוף השבוע האחרון לאחר שטען כי יסרב להגיש תה לנשיא רג'פ טייפ ארדואן. בוראן נתקל בשוטרים שחסמו את הדרכים בעת שהיה בדרכו לעבודתו במזנון של העיתון "קומהורייט". הוא אמר להם: "לעולם לא אגיש לאדם הזה כוס תה" - ונלקח למעצר בגין העלבת הנשיא.

בית המשפט הפלילי באטיסטנבול האריך את מעצרו של בוראן עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. עורך דינו אמר כי הוא מודה שאמר את הדברים, אך הוא מסרב להכיר בכך שמדובר בפגיעה במוסד הנשיאות. אם יורשע, הוא עשוי לעמוד בפני עונש של עד ארבע שנות מאסר.

המעצר הוא חלק מגל המעצרים שהחל לאחר ניסיון ההפיכה הכושל בטורקיה ביולי האחרון, ובמסגרתו נעצרו, פוטרו או הושעו מתפקידם עשרות אלפי חיילים, שוטרים, שופטים, מורים ואנשי השירות הציבורי. בין אותם עצורים גם כמה מעובדי עיתון "קומהורייט", שנותר אחד העיתונים היחידים שממשיכים לנקוט בגלוי בקו המתנגד למדיניות ארדואן.

בחודש שעבר, עשרה מאנשי הצוות של "קומהורייט" נאסרו עד לתום ההליכים המשפטיים, בחשד בתמיכה במיליציה הכורדית (PKK), שנגדה מנהלת טורקיה מערכה בדרום-מזרח המדינה, כמו גם באיש הדת פתהוללה גולן, המואשם על ידי הרשויות ב אנקרה בתכנון ניסיון ההפיכה.