איום: שביתה מלאה בשלטון המקומי ממחר בשש בבוקר

בין השאר יושבתו גני הילדים ובתי הספר התיכון, במחאה על קיצוץ רוחבי של 5.75% מתקציבי השלטון המקומי

חיים ביבס /  צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
חיים ביבס / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

מרכז השלטון המקומי מאיים להשבית החל ממחר (ד') את גני הילדים ובתי הספר התיכון, במחאה על 
קיצוץ רוחבי של 5.75% מתקציבי השלטון המקומי שעליו החליטה הממשלה. 

במכתב ששלחו המרכז לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר האוצר, משה כחלון, נאמר בין השאר: "הקיצוץ הרוחבי הנ"ל עתיד לפגוע אנושות בכ-190 רשויות מקומיות חלשות, אשר רובן ככולן מצויות בפריפריה הגאוגרפית והחברתית של מדינת ישראל... הביטוי של קיצוץ זה בתקציב משרד הפנים לבדו, נאמד על-ידינו ב-230 מיליון שקל בשנה. מדובר בקיצוץ שהשלטון המקומי איננו יכול להשלים עמו, ואשר יביא לקריסתן של רשויות ולפגיעה ישירה בשירותים המוניציפליים לתושבים!"

ראשי הרשויות מאיימים בשביתה ומפרטים מהם התנאים שבהם יסכימו לבטלה: 

1 . משרד הפנים יעביר במחצית הראשונה של השנה מענקי איזון בסך 1.55 מיליארד שקל.

2 . לקראת המחצית השנייה של 2017 יפעלו משרדי האוצר והפנים לצורך מציאת המקור התקציבי לתשלום מלוא מענק האיזון בהתאם לסיכומי העבר (הובטח על-ידי האוצר שהנושא יוסדר במועד זה בסבירות של "99.5%") קרי: יועברו 1.55 מיליארד שקל נוספים).

3 . מאחר שמדובר בתקציב דו-שנתי, התחייבות המדינה תהא יפה גם ל-2018.

לפי מרכז השלטון המקומי, האוצר נדרש לתשובה חיובית עד מחר בצהריים, שאם לא כן תחל שביתה כללית בשלטון המקומי החל ממחר בשעה שש בבוקר. 

פורום ה-15, המאגד את הערים הגדולות והעצמאיות, הודיע לפנות ערב (ג') כי הוא "מצטרף באופן מלא, החל ממחר בשעה 06:00, להשבתה עליה הכריזו מרכז השלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות". 

פורום ה-15 מאגד "עיריות העצמאיות", שאינן מקבלות מענקי איזון או מענקי פיתוח ממשלתיים, ומנוהלות כמשק עצמאי סגור, מכוח משאביהן הכספיים העצמאיים. בפורום חברות הערים הבאות: אשדוד, באר-שבע, גבעתיים, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, כפר-סבא, נתניה, פתח-תקווה, ראשון-לציון, רחובות, רמת-גן, רעננה ותל-אביב-יפו.