בעקבות משבר y&r: תקציב יטבתה עובר לבאומן-בר-ריבנאי

תקציב הפרסום של יטבתה מוערך בכ-10 מיליון שקל ■ y&r ימשיך לטפל בחטיבת המלוחים של שטראוס

משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי הוא המרוויח העיקרי מהיחלשות משרד הפרסום y&r ישראל: ל"גלובס" נודע כי באומן יטפל בתקציב הפרסום של מחלבת יטבתה בהיקף של כ-10 מיליון שקל. משרד הפרסום y&r טיפל בתקציב המחלבה למעלה מ-15 שנה, והנתח היחיד שיישאר בידיו מכלל תקציב שטראוס יהיה של אגף המלוחים.

היום זה נראה כמעט בלתי נתפס, אך עד לפני מספר שנים היה y&r ישראל - או בשם הקודם שלו, שלמור-אבנון-עמיחי - משרד הפרסום המוביל במערך הפרסום של שטראוס, אחת המפרסמות הגדולות בישראל.

שלמור-אבנון-עמיחי טיפל אז במותגי-העל שטראוס, לרבות דנונה, מילקי, אחלה, יטבתה, יד מרדכי ואנרג'י וכן בתפוצ'יפס, דוריטוס וצ'יטוס; ואילו בחלק השני של התקציב, שעמד אז על כ-30%-40% מהתקציב הכולל, טיפל באומן-בר-ריבנאי.

עם עזיבתו של גדעון עמיחי והתמוטטותו הגדולה של המשרד הייתה שטראוס בין המפרסמות היחידות שלא הפנתה למשרד גב. החברה אמנם צמצמה משמעותית את ניתחו של המשרד במערך הפרסום של החברה, הכניסה את אדלר-חומסקי למערך הפרסום שלה והעבירה לו את תקציבי הפרסום של המחלבה, אך הותירה בידי שלמור את תקציבי יטבתה המלוחים וידי מרדכי, מה שאפשר למשרד להמשיך ולתפקד בפרופיל תקשורתי גבוה יותר ממשרד בסדר הגודל אליו הידרדר.

אך כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", לאחרונה פקד את y&r ישראל משבר נוסף. לאחר כ-5 שנים של ניסיונות שיקום הצביעו קברניטי המשרד הישראלים ברגליים ועזבו אותו. בהתחלה היה זה אדם אבנון, בנו של מייסד המשרד שלומי אבנון, שהתפטר מתפקיד המנכ"ל, וחודשים ספורים מאוחר יותר היו אלה גיא בר ויובל וינגסט, שהגיעו למסקנה כי באופן בו הקבוצה העולמית מטפלת במשרד בישראל, קטנים סיכוייו להשתקם. השניים התפטרו והותירו את המשרד ללא הנהלה מכהנת.

כידוע, y&r ישראל הוא בבעלות מלאה של y&r העולמית השייכת לקבוצת WPP . בקבוצה, שמתמודדת בימים אלה בסוגיות משפטיות בתחום המדיה, העדיפו לא ללכת על פתרון חותך של מיזוג מיידי של המשרד עם אחד מהמשרדים של הקבוצה בישראל - למשל אדלר-חומסקי או JWT ישראל, ובמקום זה הפכו את יורם דמבינסקי, מנכ"ל JWT, למנהל המשרד - אך רשמית ללא מיזוג.

עתה, כאמור, מאבד y&r את האחיזה המשמעותית ביותר שהייתה לו בתקציב שטראוס. יצוין כי בגלגולו כשלמור-אבנון-עמיחי היה המשרד זה שהמציא את השפה הפרסומית המיתולוגית של יטבתה: ההליכה מתוך שינה לחפש שוקו. 

בשטראוס סירבו להתייחס לידיעה ומסרו בתגובה כי אינם הם מתייחסים בתקשורת למערכת היחסים שלהם עם ספקים.