בוב דילן לא יגיע לטקס פרסי הנובל בשל "מחויבויות קודמות"

הסאגה המביכה סביב זכייתו של בוב דילן בפרס נובל לספרות הגיעה לשיא חדש לאחר שהמוזיקאי הודיע כי לא יגיע לטקס חלוקת הפרסים ■ באקדמיה השבדית אמרו כי מדובר במקרה "לא רגיל, אך לא תקדימי"

בוב דילן / צילום: רויטרס
בוב דילן / צילום: רויטרס

האקדמיה השבדית, הגוף האחראי על בחירת הזוכים בפרס נובל, פרסמה הערב (ד') הודעה לפיה בוב דילן, שהוכרז לפני כחודש כזוכה בפרס הנובל לספרות, לא יגיע לטקס שבמהלכו יחולק הפרס בחודש דצמבר. בהודעה מטעם האקדמיה נמסר כי דילן שלח מכתב ובו הסביר כי היעדרותו היא תוצאה של "התחייבויות קודמות". דילן הדגיש שוב כי הוא "חש כבוד רב על הבחירה בו, והיה רוצה לקבל את הפרס באופן אישי".

בהודעת האקדמיה צוין כי מדובר במקרה "לא רגיל, אך לא תקדימי". בעבר נרשמו מספר מקרים בהם זוכים לא הגיעו לקבל את הפרס. עוד נכתב כי דרישתה היחידה של האקדמיה לקבלת הפרס היא קיום ההרצאה המסורתית של הזוכה בתוך שישה חודשים מקבלת הפרס.

עוד בחודש שעבר עורר דילן תמיהה כשלא ענה לשיחות טלפון מטעם האקדמיה, שנועדו לבשר על זכייתו. אחד מחברי האקדמיה כינה אותו "חסר נימוס ויהיר". רק כעבור שבועיים של ניסיונות, השיב דילן לשיחה והסכים לקבל את הפרס בשווי 903 אלף דולר. "החדשות הותירו אותי חסר מילים, אני מעריך את הכבוד", אמר.