סופית: בינת שוורץ עוזבת היום את מינהל התכנון

בינת שוורץ החליטה באופן סופי לא להיענות לבקשת ביהמ"ש להישאר בתפקידה כראש מינהל התכנון באוצר ל-3 חודשים נוספים ■ זאת, אחרי שהודיעה במפתיע אמש כי החליטה לא להאריך את כהונתה

בינת שוורץ / צילום: תמר מצפי
בינת שוורץ / צילום: תמר מצפי

בינת שוורץ עוזבת היום (ב') את תפקידה כראש מינהל התכנון כאשר החליטה בסופו של דבר לא להיענות לבקשת בית המשפט להישאר בתפקיד עוד כשלושה חודשים. הבקשה משוורץ להמשיך ולכהן כראש מינהל התכנון באוצר הגיעה לאחר שבאופן מפתיעה הודיעה אתמול במהלך הדיון בבג"צ, כי היא החליטה לא להאריך את כהונתה, זאת על אף הסכמתה בעבר להאריכה בעוד שנה החל ממועד סיום הכהונה המקורי באוגוסט האחרון.

נזכיר כי הדיון שהתקיים אתמול בבג"צ הוא דיון שני בנושא שדן בעתירה שהגישה עמותת אדם טבע ודין נגד המשך כהונתה של שוורץ. באדם טבע ודין טענו לניגודי עניינים של שוורץ בישיבות בהם השתתפה שהיו קשורות לנושאים בהם מטפל בן זוגה. לפני שלושה חודשים דן בג"צ בנושא, ולמרות בקשת המדינה ומשרד האוצר להותיר את שוורץ בתפקידה למשך שנה נוספת קבעו השופטים, כי שוורץ תוכל להמשיך בתפקידה רק שלושה חודשים, ועל המדינה לנמק מדוע היא תוכל להמשיך גם מעבר לכך. 

אתמול בדיון העבירה המדינה מסמך מפורט בן עשרות עמודים בו פורטה עמדתה מדוע על שוורץ להמשיך בתפקידה, אולם כאמור, הפתיעה שוורץ את הנוכחים, כאשר החליטה בסופו של דבר לא להאריך את הכהונה. לשאלה האם תהיה מוכנה להמשיך עוד מספר חודשים כדי לאפשר למינהל התכנון להתארגן ולמצוא מחליף, ענתה אתמול שוורץ, כי אם שר האוצר יבקש זאת ממנה היא תשקול את הדברים. בסוף הדיון קבעו השופטים כי העתירה של אט"ד התייתרה, וביקשו ממשרד האוצר ושר האוצר להחליט עד היום האם הם מבקשים משוורץ להמשיך ולכהן בתפקיד.

ל"גלובס" נודע כי היום שר האוצר נענה לבקשתה לסיים את תפקידה. לדברי גורמים הבקיאים בנושא, שני הצדדים הבינו שאין טעם בהארכה קצרה של כהונת שוורץ. במקביל, ימונה מחליף מקום באופן מיידי ושוורץ תעשה חפיפה מלאה למחליפה בתפקיד.

מדובר בבעיה למשרד האוצר, משום שבחודשים שעברו מאז החליט בית המשפט כי המשך כהונתה של שוורץ יהיה זמני, עיקר העיסוק היה בניית טיעונים משפטיים שינמקו לבית המשפט מדוע עליה להישאר בתפקיד. עם זאת, במשרד לא התכוננו ל"יום שאחרי" ולא הקימו ועדת איתור למציאת מחליף לשוורץ.

העובדה ששוורץ, שקידמה תהליכים רבים יחד עם מטה הדיור באוצר, פורשת כבר היום עשויה להותיר תוכניות פתוחות ומהלכים שהחלו להתקדם תקועים. חשוב גם לזכור שמינהל התכנון עבר טלטלה פנים ארגונית כאשר עבר למשרד האוצר ממשרד הפנים, עוד נושא בו טיפלה שוורץ בין היתר. כעת, יהיה על משרד האוצר למצוא ממלא מקום במהירות כדי להמשיך את פעילות מינהל התכנון גם בהמשך.