ראש עיריית נצרת עילית לשעבר שמעון גפסו שוחרר ממאסר

גפסו, שהורשע בלקיחת שוחד ונשלח ל-6 חודשי מאסר, השתחרר הבוקר מכלא חרמון לאחר שמאסרו קוצר ■ במארס האחרון דחה העליון את ערעורו של גפסו ופסק כי יש קלון במעשיו

3.5 חודשים לאחר שהחל לרצות את עונשו, ראש עיריית נצרת עילית לשעבר, שמעון גפסו, צפוי להשתחרר היום (ג') מהכלא, לאחר שמאסרו קוצר.

גפסו הורשע בלקיחת שוחד, ובחודש מארס האחרון החליט בית המשפט העליון כי יש להטיל עליו קלון. בכך דחה העליון את ערעורו של גפסו על החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה (שגזר על ראש העירייה לשעבר 6 חודשי עבודות שירות ללא קלון) וקיבל את ערעורה של הפרקליטות. בפסיקה נדרש גפסו לשאת עונש של מאסר בפועל.

ראש העירייה לשעבר הורשע בפברואר 2015, ובדיון בבית המשפט העליון כשנה לאחר מכן דחו השופטים פה-אחד את ערעורו על ההרשעה.

לפי הרשעתו, גפסו וסגנו לשעבר, עדי ברקו, התנו את המשך העסקת גרושתו של חבר מועצת העיר סמיון ברון בהתפטרותו של האחרון. השופט עודד גרשון קבע כי באירוע, שהתרחש לאחר הבחירות לעירייה ב-2008, הותנה המשך ההעסקה בהתפטרותו של חבר המועצה - והמעשה נחשב כלקיחת שוחד. 

גפסו שב לתפקידו כראש העירייה לאחר הרשעתו בבית המשפטי המחוזי בחיפה לפני שנה וחצי. אז קבע השופט גרשון כי אין קלון במעשיו עקב עיכוב של 4 שנים בהגשת כתב האישום נגדו, וכן כי מדובר היה בפעם הראשונה שבה הורשע אדם בלקיחת שוחד בעוד המעשה שעשה הוגדר כהתניית שוחד.

בדצמבר האחרון זוכה גפסו מאישום נוסף בגין לקיחת שוחד, התניית שוחד והפרת אמונים. לפי כתב האישום, גפסו הבטיח לפעילים שעבדו עבורו ועבור רשימת "עורי עור", שבראשה עמד בבחירות המקומיות ב-2008, כי אם ייבחר, ידאג להם לעבודה בעירייה בתמורה לפעילותם.

השופטת דיאנה סלע קבעה בהחלטתה כי אין בידי בית המשפט להכריע כי גפסו אכן ביצע את העבירות. בעקבות הזיכוי חזר גפסו, שיצא לחופשה עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, לתפקיד ראש העיר.