ממה התרשמו האורחים בביתו של ישראל מקוב?

וגם: דמי הניהול החודשיים של מנכ"ל קבוצת עזריאלי, יובל ברונשטיין, מתעדכנים מ-261 אלף ל-313 אלף שקל

לוסטיג מקוב ובני הזוג ויגודמן /צילום: אביב חופי
לוסטיג מקוב ובני הזוג ויגודמן /צילום: אביב חופי

אירוח אמנותי

ממה התרשמו האורחים בביתו של ישראל מקוב?

רגע לפני פרוץ השנה החדשה אירחו ישראל מקוב, יו"ר אגודת הידידים של תיאטרון גשר, וזוגתו, בלה לוסטיג, את אירוע הגאלה השנתי של תיאטרון גשר בביתם שבכרמי יוסף.

בנוסף אליהם קיבלו את פני הבאים: רותי היילפרין, מנהלת אגודת הידידים; עו"ד אלי זהר, יו"ר התיאטרון, ורעייתו נילי; יבגני אריה, המנהל האמנותי; ולנה קרינדליין, המנכ"לית.

האורחים הרבים, בהם לא מעט אנשי עסקים, התרשמו לא רק ממופע שכלל מקבץ מהצגות גשר אלא גם מקירות ביתו של מקוב, המעוטר באוסף תמונות נדיר וכנראה גם מרשים למדי.

במתרשמים: רותי עופר, אלמנתו של סמי עופר; ציפי וארז ויגודמן, מנכ"ל טבע; טובה וסמי סגול; שרה ופרופ' מיכאל סלע, נשיא מכון ויצמן המיתולוגי; ג'ואל ופרופ' דניאל זייפמן, נשיא המכון; חנה וגדעון המבורגר ויואב ונורית מנור, מבעלי השליטה בקבוצת הראל; היזמית יהודית יובל רקנאטי; מיכל ועמי פדרמן; ורבים אחרים. 

לוסטיג מקוב ובני הזוג ויגודמן /צילום: אביב חופי
 לוסטיג מקוב ובני הזוג ויגודמן /צילום: אביב חופי

דייוויד פדרמן מצטרף למלחמה באפליה

שחקני מכבי תל-אביב בכדורסל מגיעים לבית המשפט

הבוקר (ב') התקיים בבית הדין לעבודה בתל-אביב דיון בבקשה לצו מניעה זמני, אותו הגישו 5 שחקני כדורסל במועדון מכבי תל-אביב נגד מינהלת ליגת העל בכדורסל.

המגישים - גיא פניני, גל מקל, יוגב אוחיון, דגן יבזורי וסילבן לנדסברג - ביקשו לבטל את מה שמכונה "כלל הצעירים", לפיו בכל משחק כדורסל בליגת העל ירשמו בטופס המשחק לפחות שחקן אחד צעיר, דהיינו שגילו מתחת ל-25, ושחקן שגילו מתחת לגיל 22. לנדסברג, שמלאו לו כבר 26, היה השחקן המבוגר בדיון.

עוד בפתח הדיון ציינה השופטת דגית ויסמן כי הנה הבוקר עליה לעסוק בכדורסל, כאשר מאז שנת 1977 אבד הקשר בינה לבין הענף.

את מכבי תל-אביב ייצגו עו"ד נחום פינברג ועורכי הדין יעקב מלישקביץ וירון קרמר ממשרד נ. פינברג ושות', כאשר בתגובה שהוגשה על-ידה מצטרפת מכבי תל-אביב לעמדתם של השחקנים וטוענת כי אכן מדובר בכלל מפלה.

עורכי הדין מלישקביץ וקרמר טענו כי "הכלל מהווה פגיעה בחופש העיסוק וכבוד האדם וכן מנוגד לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה".

בדיון נכחו גם ניר אלון, מחזיק תיק הספורט בהסתדרות; עו"ד אורלי לייבה, המייצגת את השחקנים; ודייוויד פדרמן, מבעלי מכבי תל-אביב בכדורסל, שאמר כי "המינהלת מאלצת אותי לשאול שחקני כדורסל שאני מראיין לגילם. לא הייתי מעלה על דעתי שאנהג כך במקומות אחרים בהם אני מעסיק אלפי עובדים. כך גם פה - הוראת המינהלת על פניה בלתי ראויה, ויש לבטלה בעליל".

המשך הדיון יתקיים בימים הקרובים, כאשר בשלב זה ממתינים הצדדים להחלטת ביניים של בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב.

פדרמן פניני אוחיון ופי נברג / צילום: מורג ביטון
 פדרמן פניני אוחיון ופי נברג / צילום: מורג ביטון

עזריאלי מתגמלת את יובל ברונשטיין

דמי הניהול החודשיים של מנכ"ל קבוצת עזריאלי מתעדכנים מ-261 אלף ל-313 אלף שקל

בעלי מניות קבוצת הנדל"ן עזריאלי אישרו שדרוג של 20% בדמי הניהול החודשיים של המנכ"ל יובל ברונשטיין, שעלו מ-261 אלף שקל ל-313 אלף שקל, צמוד למדד, וזאת כחלק מאישור מדיניות תגמול מעודכנת של החברה. יתר תנאי העסקתו לא השתנו.

בוועדת התגמול ודירקטוריון עזריאלי הציגו כמה נימוקים שתמכו בעדכון, ובהם "הערכה רבה לתרומתו הרבה של ברונשטיין לחברה", וכן העובדה כי מאז אושר הסכם הניהול איתו לפני יותר מ-3 שנים, לא בוצע לו כל עדכון, למרות שמדיניות התגמול "איפשרה ככלל העלאה שנתית של עד 7%". עלות העסקת ברונשטיין ב-2015 עמדה על 5.1 מיליון שקל.

בנוסף, אושרה הארכת הסכם הניהול הקיים בין החברה לבין היו"רית דנה עזריאלי, ללא כל שינוי בתנאיו. עלות העסקת דנה עזריאלי אשתקד עמדה על 3.5 מיליון שקל.

ברונשטיין/ צילום: תמר מצפי
 ברונשטיין/ צילום: תמר מצפי

כמעט אחרי החגים

אנחנו בהחלט בשיאם של החגים, אבל יש מי שהתכונן עוד לפניהם ליום שאחרי. באחרונה החל שוק הרכב להיערך לרפורמה בענף, כזו שבין היתר תאפשר יבוא מקביל. במתכוננים נמצאת גם חברת פטרוטק, בבעלות מיקי ואבי דיין, המתמחה בפתרונות לתעשיית הרכב, כמו למשל יבוא מוצרי חברת BG.

באחרונה אף ערכה החברה אירוע השקה חגיגי בגלריית דובנוב 8 בתל-אביב, שם נחשפו מוצרי BG לטיפול ברכב. לשם כך אף הגיעו לישראל נציגי החברה העולמית.

המנכ"ל, נתן הרברט, אף הגדיל לעשות במפגש, לקח מגבת שהונחה על השולחן ושפך עליה חומצה, עד שזו התפוררה. מיד אחר כך הוא מרח על ידיו חומר מבודד של החברה, שב ושפך את החומצה על כפות-ידיו שלו. כל זאת רק כדי להוכיח כי המוצר של החברה מבודד את מנוע הרכב. 

מיד אחריו עלה לבמה אמן החושים נמרוד הראל, שהפתיע גם הוא את הנוכחים, אלא שבמקרה שלו מדובר היה באחיזת עיניים לכל דבר.

נבהלו והתרשמו: יעקב דיין, בעלים של רשת טרייד מוביל; שגיב מגר, מנכ"ל פטרוטק; ערן וקנין, מנכ"ל תחנות הדלק TEN ואחרים.

מיקי דיין ונמרוד הראל/ צילום: אור יניב
 מיקי דיין ונמרוד הראל/ צילום: אור יניב

ספונטניות אמנותית

מי אנשי העסקים שהתפעמו מאוונגרד?

עוד קודם לחג, נערך במוזיאון תל-אביב לאמנות ערב הגאלה השנתי בחסות קבוצת קנדה ישראל שבבעלות ברק רוזן ואסף טוכמאייר, אליו הגיעו כ-350 מוזמנים מעולם העסקים.

המארחים: רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב; סוזן לנדאו, מנכ"לית והאוצרת הראשית של המוזיאון; עו"ד חיים סאמט, מ"מ יו"ר דירקטוריון המוזיאון; עירית רפפורט, יו"רית ידידי המוזיאון בישראל; ודינה פפו, ראש אגף קשרי ציבור.

האירוע התקיים בסימן 100 שנים לזרם האוונגרד האמנותי - הדאדא, וכאשר במהלך ארוחת הערב החגיגית התרשמו כמה מהאורחים מהכרזות הדאדאיסטיות באולם, בעיצובה של מיכל סהר, החליטה לנדאו באופן ספונטני להעמיד אותן למכירה במחיר של כ-500 דולר לכרזה, כשההכנסות יוקדשו לפעילויות החינוך במוזיאון. וכך, בתוך דקות ספורות נמכרו עשרות כרזות.

עוד נכחו באירוע אנשי העסקים חובבי האמנות: ברק וורד רוזן; בני שטיHנמץ; עמי ומיכל פדרמן; סמי וטובה סגול; כנה וזלמן שובל; איזי ויעל בורוביץ'; חמי ולזר פרוכטר; זהר זיסאפל; עופר ורוית נמרודי; אספני האמנות דובי ואנה שיף; ואחרים.