עקב הפרסום ב"גלובס": הושעה מכרז למוסד אקדמי במודיעין

בפרסום ב"גלובס" נכתב כי המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט בהוד-השרון מתכוון להשתתף במכרז, אחרי מגעים קודמים בין המוסד לבין עיריית מודיעין - זאת למרות עמדת המל"ג

חיים ביבס / צילום: איל יצהר
חיים ביבס / צילום: איל יצהר

בעקבות הפרסום ב"גלובס" ב-22.9 על המכרז שהוציאה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) להקמת מוסד אקדמי במודיעין, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הנחה את רמ"י להשעות לחודש אחד לפחות את הליכי המכרז שאמור היה להיסגר השבוע, עד לבירור השאלות לגבי תנאי המכרז והתנגדות המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) להקמת מוסד אקדמי לא מתוקצב במודיעין. עיריית מודיעין, בראשות חיים ביבס, הקצתה לפרויקט קרקע ציבורית בשליטתה.

בפרסום ב"גלובס" נכתב כי המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט בהוד-השרון מתכוון להשתתף במכרז, אחרי מגעים קודמים בין המוסד לבין עיריית מודיעין. זאת, למרות עמדת המל"ג, לפיה "לא עומדת על הפרק כל כוונה לאפשר פתיחת מוסד להשכלה גבוהה מתוקצב נוסף, ואין צפי לכך בעתיד הנראה לעין. כמו כן, לא קיימת על שולחנה של המל"ג כל בקשה להקמת מוסד שאינו מתוקצב בעיר מודיעין".

הנימוק להתנגדות המל"ג הוא כי "מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל רוויה למדי כיום, כאשר אל מול ריבוי המוסדות ותחומי הלימוד אנו עדים בשנים האחרונות לירידה בשיעור הסטודנטים החדשים המתחילים ללמוד לתואר ראשון מתוך שנתון ממוצע".

הפרקליטות מסרה בתגובה: "נוכח הפרסומים ביקש המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הבהרות מסוימות ביחס למכרז. רשות מקרקעי ישראל תבדוק את הדברים על-מנת להשיב על השאלות שהועלו. בינתיים הוחלט לדחות את המועד להגשת הצעות, ובכל מקרה לא מדובר בביטול המכרז". 

מרמ"י נמסר: "בעקבות פניית משרד המשפטים לרמ"י סוכם בתיאום כי סגירת המכרז תידחה, וייבחנו הנקודות שהועלו בפניה".

המכרז הוא לחכירת שטח בן 25.6 דונם במרכז המתוכנן של העיר, ועליו זכויות בנייה למוסד אקדמי בשטח עיקרי של 20 אלף מ"ר, שטחי שירות בהיקף 10 אלפים מ"ר, שטח תת-קרקעי של 6,500 מ"ר ועוד 88 יחידות דיור לסטודנטים. מחיר המינימום עבור הקרקע הוא 3.385 מיליון שקל, והוצאות הפיתוח הן בגובה כ-12 מיליון שקל.