אימגו הישראלית נמכרה לחברת הביג דאטה הסינית iCarbonX

הסטארט-אפ הישראלי שעוסק בניתוח מידע רפואי יהפוך למרכז הפיתוח של החברה הסינית בישראל: "סוג של הגשמת חלום" ■ היקף הרכישה לא פורסם

חברת הביג דאטה הסינית iCarbonX רכשה את חברת Imagu Vision הישראלית, העוסקת בזיהוי ופענוח תמונות באמצעות מחשב. בעקבות העסקה תהפוך אימגו למרכז הפיתוח של החברה הסינית בישראל, ותחליף שמה ל-iCarbonX Israel. היא תעסוק מעתה לא רק בתחום הראיה הממוחשבת אלא בתחומים מגוונים של בינה מלאכותית לתחום הרפואי.

פרטי העסקה לא נחשפו, אולם מנכ"ל אימגו, ד"ר מור אמיתי, אמר כי העובדים הראשונים של החברה, שעבדו במודל של משכורת נמוכה ונתח מהרווח, "תוגמלו היטב". iCarbonX היא חברה צעירה, שזכתה לסטטוס של "חד קרן", אחרי שגייסה כסף לפי שווי של יותר ממיליארד דולר.

iCarbonX עוסקת בתחום המידע לעולם הרפואי, אך בניגוד לחברות אחרות בתחום, היא לא מתרכזת רק בעיבוד המידע, אלא גם אוספת בעצמה את המידע מבתי חולים וקליניקות רפואיות, מהתכתבויות בין צרכנים באינטרנט, ממכשירים רפואיים ועוד, וזאת תוך שיתוף פעולה עם גורמים רפואיים בעולם. בעקבות הרכישה, iCarbonX Israel תהפוך לאחראית על נושא ניתוח המידע. "לא היה פשוט לשכנע אותם שאפשר לעשות את זה בישראל, ושכאן נמצאים האנשים המתאימים ביותר למשימה כזו", אומר אמיתי, "אני לא מכיר חברות זרות אחרות, שלא הוקמו במקור בארץ, שקבעו כי מרכז הפיתוח העיקרי שלהן יהיה בישראל".

אימגו הוקמה ב-2005 על ידי אמיתי, בעבר מנכ"ל קומפיוג'ן, יחד עם יוצאת קומפיוג'ן נוספת, נעמי קרן. קומפיוג'ן היא היום חברת פיתוח תרופות הנסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי של 346 מיליון דולר, אולם היא מבוססת על מערכת שביצעה למידת מכונה על מידע רב עוד לפני שלתחום הזה היו שמות סקסיים כמו 'ביג דאטה' ו'למידת מכונה'.

אמיתי: "אימגו, בניגוד לקומפיוג'ן, מומנה על ידי משאבים אישיים שלנו ומעולם לא גייסה הון. בתחילת הדרך התאמנו את היכולות שלנו למגוון תעשיות ביניהן תעשיית המוליכים למחצה, המסחר האלקטרוני (למשל זיהוי מוצרים לקנייה ומדידת מידות גוף לצורך התאמת בגדים) ומעט לתחום הרפואי, והתממנו מההכנסות שלנו. בשנתיים האחרונות אנחנו ממוקדים יותר בזיהוי תמונות בתחום הרפואי.

"מבחינתי השילוב בין ביג דאטה לרפואה הוא חלום ישן עוד מתקופת קומפיוג'ן וכאן התאפשרה סגירת מעגל. החיבור ל-iCarbonX, על מאגרי המידע העשירים שיש להם, הוא סוג של הגשמת חלום שלא ידעתי שאפשר בכלל לחלום אותו".

- איך נוצר הקשר עם הקונים?

"לפני כחצי שנה, נעמי פגשה את מייסד ומנכ"ל iCarbonX, וואנג ג'ון, במסגרת שנתנה מענקים לחיבור בין יזמים וחוקרים, עשרה סינים ועשרה ישראלים. משם הדרך הייתה מהירה ולדעתי כבר בפגישות הראשונות, ג'ון בעצם קיבל את ההחלטה. מאוגוסט אנחנו כבר עובדים של החברה הסינית".

החברה נמצאת בשלב איסוף המידע, יצירת שיתופי הפעולה והפיתוח, והיא עדיין לא מפיקה תובנות עבור הלקוחות שלה.

- מה הייחוד שלכם בנוף חברות הביג דאטה לרפואה?

"הייחוד הוא האינטגרציה בין איסוף המידע לניתוח המידע בגוף אחד. זה מאפשר ל-iCarbonX לאסוף ולאגור את המידע בצורה שמאפשרת ניתוח יותר מוצלח שלו מאוחר יותר. עוד ייחוד הוא הגישה השיתופית של ג'ון, שאומר תמיד שמדובר בשאיפה יומרנית ולא נוכל לעשות את זה לבד".