אבנר ארזי הוכרז כפושט רגל, והקשר השבדי של בני גנץ

וגם: האם מאיר משה יצליח להשיב את אמון המשקיעים?

קרל מנגוס נסר, נונציו מירטילו, בני גנץ,  אלון ברמן / צילום: דוד בר סלע
קרל מנגוס נסר, נונציו מירטילו, בני גנץ, אלון ברמן / צילום: דוד בר סלע

הקשר השבדי של בני גנץ

מה סיפר הרמטכ"ל לשעבר בכנס החדשנות של אריקסון?

מתברר שלרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (במיל') בני גנץ, פינה חמה בלב לעם השבדי. גנץ התארח אמש (ג') באירוע פתיחת כנס החדשנות שערכה חברת הטלקום אריקסון השבדית, בו היא תציג את פתרונות ה-G5 שלה בסלולר. ולא רק גנץ היה שם. לאירוע שהתקיים בביתו של קרל מנגוס נסר, שגריר שבדיה בישראל, הגיעו בכירי החברה, בהם נונציו מירטילו, נשיא אזור אגן הים התיכון באריקסון ואלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל.

שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, הצהיר בפתיחת הערב כי "ישראל תהיה בין עשר המדינות הראשונות בעולם להטמיע את הדור החמישי בתקשורת הסלולרית - בשנת 2020. זה האתגר". גנץ, שהגיע כמרצה אורח, דיבר בהרצאתו על כמה אתגרים נוספים של ישראל, ואמר: "היציבות באזורנו כבר לא בטוחה, ולכן החשיבות במאמצי השגת השלום, או לכל הפחות להגיע להסדרי קבע, היא בעלת משמעות למדינה. אני בטוח שהקהילה הבינלאומית תסייע לנו בכך. השלום חשוב אבל צריך תמיד צריך לזכור את הצרכים הביטחוניים הייחודיים שלנו כי אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להמר על עתידנו".

והקשר השבדי? גנץ סיפר שיש לו קשר משפחתי מיוחד לשבדיה, מאחר שאימו ניצולת השואה ניצלה על ידי השבדים. עד היום הם שומרים פינה חמה בלב לעם השבדי והוא אפילו נוסע ברכב מתוצרתם. בנוסף, התברר כי גנץ וברמן שרתו יחד בצבא. "אני הייתי בחיל הקשר, ונפגשנו כשגנץ בחן האם נכון להקים אגף תקשוב", סיפר ברמן, "התפקיד שלי, אז ב-2002, היה ראש האגף הטכני, האחראי על פיתוח מערכות תקשורת לזרוע היבשה".

עוד התארחו: ניר שטרן, מנכ"ל סלקום; רן גוראון, מנכ"ל פלאפון; אייל אילוז מנכ"ל PHI, הרשת המשותפת של פרטנר והוט מובייל, ואחרים.

קרל מנגוס נסר, נונציו מירטילו, בני גנץ,  אלון ברמן / צילום: דוד בר סלע
 קרל מנגוס נסר, נונציו מירטילו, בני גנץ, אלון ברמן / צילום: דוד בר סלע

מאיר משה מצטרף לדירקטוריון אבליטי

האם יצליח להשיב את אמון המשקיעים?

חברת אביליטי, המפתחת ומספקת כלים, טכנולוגיות ואמצעים ייחודיים לניטור ופיענוח מידע, מינתה את מאיר משה לחבר דירקטוריון. למשה, ניסיון פיננסי עשיר, ונראה שמטרת מינויו היא לשפר את תדמית החברה מול המשקיעים. הוא כיהן תקופה ארוכה כסמנכ"ל הכספים של חברת רדוור וכסמנכ"ל הכספים של קבוצת פורמולה וכור תקשורת.

אביליטי הצטרפה לבורסה בת"א בתחילת השנה במסגרת הרישום הכפול, זמן קצר אחרי שמוזגה לשלד בורסאי מארה"ב. מאז שהצטרפה לבורסה מנייתה נפלה ב-55%, בעקבות כמה אכזבות שגרמה למשקיעים, שכללו דחייה של פרסום הדוחות הכספיים, תיקון של דוחות קודמים ותוצאות פיננסיות מאכזבות בשני הרבעונים הראשונים של השנה.

החברה נמצאת כיום בתקופת מעבר שבה היא מקדמת מוצר חדש, שאמור לדבריה לתרום משמעותית לתוצאות במחצית השנייה של השנה. החברה שהוקמה ומנוהלת על-ידי אנטולי חורגין מספקת טכנולוגיות מודיעיניות עבור גופי ממשלה, צבא ומשטרה.

מאיר משה / צילום: מאיר משה
 מאיר משה / צילום: מאיר משה

את השם ד''ר מאוריציו דה מאיו, מכיר כמעט כל חובב פלסטיקה רפואית. דה מאיו הוא פלסטיקאי מברזיל, הנחשב לגורו בעולם האסטטיקה הרפואית, והשבוע הוא הגיע לישראל כאורח מיוחד של חברת אלרגן ישראל. אלרגן, המשווקת מוצרי בוטוקס ומילוי, היא החברה ממנה רכשה לאחרונה טבע את החטיבה הגנרית (אקטביס) ב-40.5 מיליארד דולר, רכישה שהושלמה לפני כחודש.

דה מאיו הוזמן לארצנו כדי להופיע בכנס בנושא טכניקות הזרקה, אותו ארגנה נרדית קון מרוז, מנהלת תחום האסטטיקה באלרגן ישראל. הגורו, כך מתברר, נוהג לערוך "מסע הופעות" ברחבי העולם, שם הוא מציג את שיטתו - הזרקה בשמונה נקודות אסטרטגיות. לדבריו, שיטה זו מקנה מראה פנים רענן וחיוני, המצעיר לכאורה, בעשור. לצורך המחשה, התנדב אלון גת, מנכ"ל אלרגן ישראל, לעלות לבמה. גת, יש לציין, הוא בן 35 בלבד. ילד.

במתרשמים, בכירי ומומחי הקהילה הרפואית: ד"ר צחי וידר, ד"ר רפי קרסו, ד"ר גיל זליקסון, ד"ר פנינה שמש, ביל מורי, נשיא המכירות של אלרגן העולמית ואחרים.

גת, דה מאיו ומורי / צילום: אמיר בן חיים
 גת, דה מאיו ומורי / צילום: אמיר בן חיים

המדיטציה של אמנון דיק

גם איזי בורוביץ למד איך להימנע ממחשבות שווא

השבוע התכנסו חברי המועדון העסקי-אקדמי של אוניברסיטת תל-אביב, בראשות איש העסקים אמנון דיק, לערב המשלב בין מחקר לבין מוזיקה ואווירת בר. סיגל אדר, מנכ"לית אגודת הידידים של האוניברסיטה ופרופ' יוסף קלפטר, נשיא האוניברסיטה, הודו לדיק, שנבחר לאחרונה לקדנציה נוספת כיו"ר. שיא הערב היה רגוע ומדיטטיבי.

ד"ר ריקרדו טרש, חוקר מוח וחינוך, הסביר לנוכחים כיצד ניתן להירגע ולשחרר לחץ. לדבריו, אנו מעבירים 50% מזמננו בהרהורים; חושבים עד 50 אלף מחשבות ביום, כש-95% מהן חוזרות על עצמן. טרש ניסה להסביר לנוכחים, כיצד לצמצם מחשבות שווא. הסוד בשורה התחתונה הוא - אם יש לך בעיה, וממילא אין לך אפשרות לפתור אותה, אז למה סתם לדאוג?

במאזינים ובנרגעים היו אנשי ונשות העסקים ניבה גורביץ; פרופ' איזי בורוביץ; ריק קפלן, מנכ"ל יבמ ישראל; דינה נבות, סמנכ"לית השיווק של בנק מזרחי-טפחות; ד"ר יעל אלמוג; עו"ד ירון סהר, גדי טפר ואחרים.

אמנון דיק, איזי בורוביץ,  יעל אלמוג / צילום: תמר מצפי
 אמנון דיק, איזי בורוביץ, יעל אלמוג / צילום: תמר מצפי

אבנר ארזי הוכרז כפושט רגל

שותפו לשעבר של אמיר ברמלי בוו.טי.פי צבר חוב של יותר מ-30 מיליון שקל

אבנר ארזי, מייסד ומבעלי השליטה בחברת מיחזור האשפה וו.טי.פי (W.T.P) שפעילותה קרסה תוך זמן קצר לאחר הצטרפותה לבורסה, הפך רשמית לפושט רגל.

מעדכון שפרסמה וו.טי.פי בנושא, היא דיווחה כי ביהמ"ש המחוזי בחיפה הכריז על ארזי כפושט רגל, ובמקביל התיר לו לחתום על דוחותיה הכספיים של החברה לרבעון השני של השנה, כדי שהחברה תפעל לפרסומם בהקדם האפשרי.

ארזי כיהן עד חודש יוני האחרון כיו"ר וו.טי.פי וכיום משמש לה כיועץ, אולם בעקבות התפרקותה לא נותרו בחברה נושאי משרה שיחתמו על הדוחות הכספיים, לכן הם לא פורסמו עד כה. בנק הפועלים הגיש כבר בחודש נובמבר 2015 בקשת פשיטת רגל נגד ארזי, בשל חוב של יותר מ-30 מיליון שקל.

שבועות ספורים לפני הגשת הבקשה עברה השליטה בוו.טי.פי לידי ארזי משותפו בחברה, אמיר ברמלי, בעקבות ההסתבכות והחקירה הפלילית אליה נקלע ברמלי. וו.טי.פי נכנס לבורסה במהלך 2014, וחודשים ספורים לאחר מכן דיווחה כי קו הייצור של המפעל שלה למיחזור פסולת, הממוקם באזור התעשייה במפרץ חיפה, מוכן להפעלה מיידית. למרות זאת, החברה התקשרה לייצר לעצמה הכנסות משמעותיות וקרסה. עוד עדכנה וו.טי.פי בימים האחרונים כי בעלת הנכס עליו הפעילה החברה את קו הייצור דורשת את פינוי הציוד עד שבוע הבא (13 בספטמבר) ובמקרה בו לא יפונה המקום "תפעל בעלת הנכס לפירוק ופינוי הציוד על חשבון החברה ותראה את החברה כאחראית יחידה לכל נזק שייגרם לציוד".

באפריל האחרון הודיעה וו.טי.פי על מכירת קו הייצור לצד שלישי תמורת 3 מיליון שקל בתוספת מע"מ.

מפעל W.T.P. / צילום: אתר החברה
 מפעל W.T.P. / צילום: אתר החברה

חפשו את האישה

אדוארדו אלשטיין, היו"ר ובעל השליטה באי.די.בי פיתוח, ערך הבוקר מסיבת עיתונאים בה הציג את חזונו. לכבוד האירוע, התקבצו יחד שלל בכירי הקבוצה לתמונה משותפת. קשה היה שלא להבחין בכך, שבתוך 16 בכירי ומנהלי הקבוצה, נמצאת אישה אחת בלבד - סגי איתן, מנכ"לית נכסים ובניין.

מנהלי קבוצת אי.די.בי במסיבת העיתונאים  /  צילום: אביב חופי
 מנהלי קבוצת אי.די.בי במסיבת העיתונאים / צילום: אביב חופי