עקב רכישת נוברטיס ע"י GSK: תקציב המדיה עובר למדיה קום

מדובר בתקציב מדיה משמעותי בהיקף ריאלי של כ-12 מיליון שקל

נוברטיס / צילום: בלומברג
נוברטיס / צילום: בלומברג

מדיה קום ישראל מרוויחה ממהלכים בינלאומיים: ל"גלובס" נודע כי בעקבות העסקה הבינלאומית של רכישת חברת התרופות נוברטיס על-ידי GSK, יועבר תקציב המדיה של נוברטיס בהיקף ריאלי של כ-12 מיליון שקל לחברת מדיה קום מקבוצת אדלר-חומסקי.

מדובר בתקציב מדיה משמעותי, שכבר עורר בעבר גלים תקשורתיים, לאחר שרק לפני כשנה בחרה נוברטיס להעביר את תקציב המדיה שלה דווקא לחברת המדיה יוניברסל מקאן מקבוצת מקאן-ארקיסון. התקציב טופל בזניט, שלא ראתה בעין יפה את הכוונה להעביר את התקציב ואף ניסתה להילחם עליו. זניט, שלמדו על כוונת הפרידה רק לאחר שביוניברסל כבר התכוננו להעלות קמפיין לנוברטיס, שלחו לזכייניות ערוצי הטלוויזיה המסחרית מכתב, ובו דרישה לא להעלות את הקמפיין באמצעות חברת מדיה אחרת. זאת, בטענה כי החוזה בין זניט לנוברטיס הוא עד 2017, ולפיכך העלאת הקמפיין באמצעות גורם אחר מסייעת להפרת הסכם.

תקציב הפרסום של נוברטיס מטופל מאז שנת 2006 במשרד הפרסום אקספרט שבבעלות באומן-בר-ריבנאי מקבוצת פובליסיס. המותגים העיקריים שבהם תומכת נוברטיס הן אוטריוין, וולטרן ופניסטיל. המותגים עולים לא אחת גם לפרסום בטלוויזיה, עם קמפיינים מקוריים הנעשים בארץ.

תקציב הפרסום של GSK כולל מותגים כגון סנסודיין וזובירקס. הוא מטופל בקבוצת אדלר-חומסקי, כשתקציב הקריאייטיב מטופל באדלר, והמדיה מטופלת במדיה קום.

לאחר הרכישה הבינלאומית של נוברטיס, הוחלט כאמור על ריכוז התקציב במדיה קום, מה שמחזק כעת כאמור את הזרוע המקומית בעוד כ-12-15 מיליון שקל.