האפליקציה שמאפשרת לשלם גרושים על ארוחות במסעדות

הכירו את האפליקציה שמאפשרת להזמין מנות ממסעדות רגע לפני שהן הולכות לפח ■ לא מדובר במנות שהוגשו לסועדים ולא נאכלו, אלא במנות טריות שלא נמכרו בשעות העומס

האפליקציה GoToo Good to, שפעילה כבר זמן מה בדנמרק וכעת מרחיבה פעילותה גם לאנגליה, מציעה פתרון ייחודי לבעיה מוכרת של אוכל שנזרק ממסעדות ישירות לפח הזבל. מפעילי האפליקציה חוברים למסעדות, המוכנות לשתף פעולה, ואלה יוצרות תפריט מקוון של מנות שבדרך-כלל נותר מלאי שלהן בסיום שעות הפעילות או שעות המנות העסקיות.

המשתמש באפליקציה מזמין ארוחה שכזו במחיר סמלי, ואז מגיע לאסוף אותה ישירות מהמסעדה, מאחר שבשלב זה האפליקציה לא מפעילה שירות משלוחים.

נדגיש כי לא מדובר במנה שהוגשה לסועד ולא נאכלה עד תומה, אלא באוכל שהוכן עבור שעות העומס בצהריים, לדוגמה, ולא נקנתה; או בופה גדול שנותר גדוש אך יתום בסיום אירוע.

היזמים העומדים מאחורי האפליקציה טוענים כי מטרתם אינה לצבור רווחים, אלא לסייע לחיסכון במשאבים והצלת כדור הארץ. מדובר ללא ספק במטרה מכובדת: במהלך שנה ממוצעת יותר מ-600,000 טונות של מזון מושלכים לפח במסעדות באנגליה - בזבוז מיותר לחלוטין ש-Too Good to Go עשויה לצמצם באופן משמעותי.