שטראוס: הרווח הנקי זינק בכ-150%; עלייה בהכנסות

ההכנסות עלו ב-5.2% ל-1.9 מיליארד שקל ■ מכירות הקפה של שטראוס עלו ב-5.1% ל-877 מיליון שקל ■ המנכ"ל גדי לסין: "בבסיס הבית, בישראל, הורדנו מחירים"

קבוצת שטראוס  מסכמת היום (ה') את הרבעון השני של 2016, תוך שהיא מציגה שיפור משמעותי בפרמטרים המרכזיים. החברה הודיעה כי ברבעון השני הרווח הנקי הגיע ל-78 מיליון שקל, עלייה של 149% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי של שטראוס הסתכם בכ-733 מיליון שקל, גידול של כ-6.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. 

בשורת ההכנסות יצרנית המזון מדווחת על עלייה של 5.2% במכירות לכ-1.9 מיליארד שקל, זאת בהשוואה ל-1.8 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשטראוס מציינים כי המשך התחזקות השקל אל מול מטבעות פעילות אחרים השפיעו לרעה על דוחות החברה, וסך הפרשי תרגום שליליים של המט"ח עמד על כ-87 מיליון שקל.

גם בפעילות הקפה של שטראוס, המהווה יותר משליש ממחזור החברה, נרשם שיפור: מכירות הקפה בישראל עלו ב-11.5% ל-153 מיליון שקל, ומכירות הקפה בחו"ל עלו ב-3.8% ל-724 מיליון שקל, בהשוואה לתקופה מקבילה. הגידול שנרשם בחו"ל מוסבר על-ידי עליית מחירי הקפה בברזיל, שוק הקפה המוביל של שטראוס. הרווח התפעולי מסך פעילות הקפה הסתכם ב-83 מיליון, עלייה של כ-67% בהשוואה לתקופה מקבילה.

נוסף על כך, יצרנית המזון מדווחת על המשך הצמיחה ברבעון השני השנה בשיעור של 5.2% תוך עלייה בנתחי שוק, זאת על אף ירידה בשוק המזון והמשקאות על-פי דוחות סטורנקסט. 

תוצאות שטראוס 18.8.16
 תוצאות שטראוס 18.8.16

גדי לסין, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, מסר עם פרסום הדוחות: "התוצאות החיוביות של הקבוצה, על כלל מגזרי הפעילות שלה ובכלל מדינות הפעילות המרכזיות שלה, מבטאות את יישום האסטרטגיה הגלובלית שלנו לצד התמודדות אפקטיבית עם אתגרי השנה החולפת".

לדבריו, "השיפור הושג תודות לעבודה מאומצת של מנהלים ועובדים בכלל השווקים הרלוונטיים. בבסיס הבית, ישראל, הורדנו מחירים, שיפרנו את תנאי העובדים במסגרת התוכנית החברתית של שטראוס והגדלנו נתחי שוק, באופן שאפשר לחברה לצמוח בניגוד למגמה בשוק. אנו מאמינים כי ביצועי הקבוצה ברבעון ובחציון הם ביטוי לחוסנה ולעמידותה של קבוצת שטראוס".