שוברי שוק: חברת התעופה הזרה שהישראלים הכי אוהבים

עם מאות אלפי ישראלים שבחרו לטוס איתה בשנה החולפת ומחירים זולים כמעט ללא תחרות: מהו סוד ההצלחה של טורקיש איירליינס - חברת התעופה הזרה הפופולרית בישראל?

רגע אחרי הסכם הפיוס בין ישראל לטורקיה התרחש הפיגוע בנמל התעופה באיסטנבול, וזמן קצר לאחר מכן אירע ניסיון ההפיכה שהשבית את תנועת המטוסים מטורקיה. ועדיין, בלי אנטליה שבינתיים לא שבה לחיקו של התייר הישראלי, מספר הישראלים שטסים עם טורקיש איירליינס מוסיף לגדול מדי חודש, למרות שנושא הביטחון בטיסה מטריד רבים. האם יש לנו סיבה טובה לחשוש לטוס עם חברת התעופה הטורקית?

 

ענף התעופה הוא ענף תחרותי מאוד. טורקיש אינה מתחרה על משבצת חברות הלואו קוסט, והחברה מתייחסת אל עצמה כאל מוביל תעופה גלובלי, הודות ל-290 היעדים אליהם היא טסה. מפת היעדים, אגב, מתרחבת בלי הפסקה וכוללת יעדים במזרח הרחוק, את איי סיישל ועוד מגוון יעדים מקומיים במדינות האזור.

החברה מחזיקה בצי מטוסים שנחשב צעיר, גילו הממוצע 5.7 שנים - וכך מושגת התייעלות וחיסכון בעלויות הדלק שבאות לידי ביטוי בתמחור הכרטיסים. אולם מה יקרה אם אל-על תתחיל לטוס לטורקיה, כיצד תשפיע תחרות כזו על טורקיש?

מה שמושך את התיירים הישראלים לטוס עם טורקיש הוא בעיקר מחיר תחרותי שהחברה מציעה, לצד קונקשנים בשעות נוחות וגמישות. רבים מהנוסעים הישראלים הם נוסעים עסקיים הודות לקשרים הדוקים של טורקיש עם 200 חברות במשק הישראלי. 

מנכ"ל טורקיש איירליינס מספר כי החברה תשקיע השנה מאמצים בשיווק יעדים בטורקיה עצמה לנוסע הישראלי, כלומר היא תנסה להשאיר את הנוסעים מתל-אביב בגבולות המדינה - בין אם במלונות אנטליה המוכרים או לאורך הים השחור, בחבל קפדוקיה ועוד. אולם מה לגבי הבאת תיירים מטורקיה ברכבת האווירית לכאן?