נתניהו: "מניחים שהפיוס עם טורקיה יימשך ללא קשר לאירועים"

"ישראל וטורקיה הסכימו לאחרונה על תהליך התפייסות ביניהן. אנחנו מניחים שתהליך זה יימשך ללא קשר לאירועים הדרמטיים בטורקיה בסוף השבוע", אמר

turkey / רויטרס
turkey / רויטרס

"ישראל וטורקיה הסכימו לאחרונה על תהליך התפייסות ביניהן. אנחנו מניחים שתהליך זה יימשך ללא קשר לאירועים הדרמטיים בטורקיה בסוף השבוע". כך אמר היום (א') בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה.

"ובימים האחרונים חווינו את הפיגוע המזעזע בניס, והוא מחדד שוב את הצורך בגישה אחידה ותקיפה אל מול הטרור הרצחני שפוגע בעולם כולו", הוסיף.

בליל שישי, נזכיר, ניסתה קבוצת מורדים מהצבא הטורקי לבצע הפיכה במדינה, ואולם המורדים הובסו בידי תומכי הממשלה והנשיא רג'פ טייפ ארדואן, שקרא לאזרחים לצאת לרחובות ולעצור את המרד. מניין ההרוגים בעימותים בניסיון ההפיכה עומד על 265 - כך אמר אמש ראש הממשלה, בינאלי יילדרים.

לדבריו, 1,440 בני אדם נוספים נפצעו. לפחות 2,839 חיילים וקצינים בכירים נעצרו מאז החל המרד, כשקושרי הקשר התפרסו בשתי הערים הגדולות במדינה והכריזו על משטר צבאי.

נוסף על כך, נתניהו התייחס לטיוטת החוק לתקציב הדו-שנתי שבה תדון הממשלה היום. "החוק הזה יחזק את היציבות הכלכלית וישפר את תפקוד משרדי הממשלה. הם יוכלו גם לקבל אופק תכנוני ואופק לפעולה במשך שנתיים רצופות" אמר.