פעילים בשוק ההון: הפיגוע בצרפת מטריד יותר מטורקיה

פעילים בשוק ההון: אין ספק, רמות הסיכון בשווקים גבוהות מאוד אחרי סוף השבוע הזה, אבל אין חשש: ביום ראשון השוק יוציא קצת קיטור וזהו

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

סוף שבוע לא פשוט עובר על העולם המערבי, זה החל באירוע הטרור בצרפת והמשיך בניסיון הפיכה בטורקיה. פעילים בשוק ההון איתם שוחחנו היום נשמעים די רגועים: "כרגע אני לא מוטרד, אני חושש מהידרדרות המצב בצרפת הרבה יותר מאשר ממה שקרה בטורקיה" אמר מנהל השקעות בשוק.

"עוד קשה להבין מה בדיוק קורה בטורקיה אבל ברור שמה שקורה בצרפת מדאיג הרבה יותר, מדינה מערבית בסדר גודל של צרפת שנמצאת בהידרדרות ביטחונית וניצבת מול אירועי טרור בסדר גודל של מה שקרה אתמול, עלולה להידרדר מהר מאוד למקומות לא טובים, אבל לטווח הארוך מלחמה בטרור והדברה שלו מחזקת את היציבות הפוליטית ומאפשרת לעשות עסקים. פיגועים כל שני וחמישי לא נותנים לעשות עסקים" הוסיף מנהל ההשקעות.

"אני חושב אלביט מערכות  הופכת להיות השקעה מעניינת עכשיו, צריך לזכור שאם טורקיה תגדיל את ההוצאות על ביטחון הפנים זה יתורגם מהר מאוד להכנסות באלביט וכך גם עלייה בהוצאות על ביטחון הפנים בצרפת. הסכם הפיוס בין טורקיה לישראל יעשה טוב לאלביט מערכות" ציין מנהל ההשקעות.