שלמה נדל"ן רכשה בניין משרדים באור יהודה ב-36.5 מיליון שקל

הבניין נרכש במקביל לעסקת שכירות המניבה 3.1 מיליון שקל לשנה ■ המוכרת היא קבוצת בעלים פרטיים, ובהם חברת מצלאוי שמממשת נכסים נדל"ניים במטרה להשיב חובות

חברת שלמה נדל"ן, מקבוצת שלמה, הודיעה היום (א') כי רכשה בניין משרדים הממוקם באזור התעשייה הדרומי ("טרמינל פארק") באור יהודה. מדובר בבניין הכולל 4 קומות בשטח עילי כולל של 5,000 מ"ר וחניה תת קרקעית בשטח של 4,400 מ"ר הכוללת 110 מקומות חניה. נוסף על כך, כולל הבניין זכויות בנייה לקומה נוספת בשטח של 1,100 מ"ר. הבניין ממוקם על כביש 412 בסמיכות לנתב"ג ולכביש מס' 1. עבור הבניין תשלם שלמה נדל"ן 36.5 מיליון שקל.

בד בבד  עם עסקת הרכישה, התקשרה החברה עם לודנטק מקבוצת לודן הנדסה בהסכם שכירות לעשר שנים תמורת דמי שכירות שנתיים בסך של כ-3.1 מיליון שקל. העסקה תמומן באמצעות מקורותיה העצמאיים של החברה.

שלמה נדל"ן בע"מ בניהולו של ישראל רייף היא חברה פרטית מדווחת הנמצאת בבעלותה של משפחת שמלצר. החברה נוסדה בשנת 2007 והיא פועלת בתחום הנדל"ן המניב והמלונאות בישראל ובאירופה, בדגש על גרמניה.

את הבניין רכשה שלמה נדל"ן ממספר בעלים, כאשר ב-20% מהבעלות החזיקה חברת מצלאוי שמימשה את חלקה במסגרת העסקה. מצלאוי עדכנה כי חלקה במכירה עומד על קצת יותר מ-7 מיליון שקל וכי היא צופה מהמכירה תזרים מזומנים פנוי נטו בסך של כ-3 מיליון שקל (לאחר פירעון ההלוואות על הנכס, הלוואות אחרות ותשלום מס שבח).

מצלאוי נמצאת בתקופה עסקית מאתגרת ובעקבות כך היא חתמה בתחילת השנה על הסכם להכנסת המשקיע אליהו קנפלר לשותפות בחברה. כמו כן, כחלק מהצעדים שהיא נוקטת להתמודד עם התחייבויותיה, היא מבצעת מימושי נכסים. בספטמבר 2014, אגב, מכרה החברה בניין נוסף באור יהודה שהיה בבעלותה, הידוע כבניין "המניפה", לחברת הפניקס תמורת 62 מיליון שקל.

את הרבעון הראשון של השנה סיכמה החברה עם שחיקה של 24% בהכנסותיה, שהצטברו ל-64 מיליון שקל בעקבות ירידה בכל מגזרי הפעילות - קבלנות בנייה, פיתוח מקרקעין ותחום הנדל"ן המניב. בסיכום רבעוני ההפסד הגולמי שלה עמד על כ-6 מיליון שקל, אחרי רווח גולמי של קרוב ל-9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, הפסדיה הצטברו לכ-17 מיליון שקל, אחרי הפסד של 5 מיליון שקל ברבעון המקביל.

נכון לסוף הרבעון הראשון, מצלאוי לא עומדת בחלק מאמות הפיננסיות הקבועות בשטרי הנאמנות של איגרות החוב שלה. לחברה שלוש סדרות אג"ח בהיקף של 175 מיליון שקל, הנסחרות בתשואות של כ-5%-7%. מנייתה איבדה 10% מערכה בשנה האחרונה ומשקפת לחברה שווי של 65 מיליון שקל.