מסתמן: אדלר-חומסקי יטפל בתקציב מותגי הרכב של סמל"ת

לפני מעט יותר משנה איבד המשרד את תקציב צ'מפיון מוטורוס ■ יטפל בתקציבי הפרסום של פיאט, אלפא רומיאו, לנצ'יה ואבארט, בהיקף של כ-20 מיליון שקל בשנה

קצת יותר משנה לאחר שמשרד הפרסום אדלר-חומסקי איבד את מקומו במערך הפרסום של חברת הרכב צ'מפיון מוטורס, נראה כי המשרד חוזר להיות שחקן פעיל בקטגוריית הרכב: ל"גלובס" נודע כי אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, ייכנס המשרד לנעליו של דרורי-ארועטי-ברמן (לשעבר דרורי-שלומי) במערך הפרסום של יבואנית הרכב סמל"ת ויטפל בתקציבי הפרסום של המותגים פיאט, אלפא רומיאו, לנצ'יה ואבארט, שמוערך ב-20 מיליון שקל בשנה.

כפי שנחשף ב"גלובס", לאחר עשור של פעילות משותפת הוחלט בסמ"לת להפסיק את ההתקשרות עם משרד הפרסום דרורי-ארועטי-ברמן, עוד בטרם החלו מגעים לבחירת משרד פרסום חדש. בהמשך נערך מכרז שבו לקחו חלק משרדי הפרסום אדלר-חומסקי, y&r ישראל ובורודה-קפלן - אף הוא מקבוצת אדלר-חומסקי. סביב המצגות הקריאטיביות התנהל בין y&r ואדלר-חומסקי קרב צמוד, אך בין ההצעות המסחריות של שני הגופים היה פער גדול.

קבוצת סמל"ת הולכת וגדלה בשנים האחרונות, והיא מטפלת ביותר מותגי רכב. עד 2013 נחשבה הקבוצה למפרסמת קטנה יחסית, שהמותגים העיקריים שלה היו אלפא רומיאו ופיאט. ב-2013 עשתה הקבוצה קפיצה משמעותית, כשרכשה את קבוצת יפנאוטו וקיבלה את הזיכיון לשיווק מותג הרכב סובארו. השלמת הרכישה הגדילה משמעותית גם את היקפי הפרסום של הקבוצה. תקציב הפרסום של סובארו מנוהל במשרד הפרסום LEAD מקבוצת אדלר-חומסקי עוד טרם הרכישה, ובסמל"ת הותירו את ההתקשרות על כנה.

לפני חודשים ספורים עשתה קבוצת סמל"ת קפיצה נוספת במספר המותגים, עם העברת זיכיון היבוא של המותגים קרייזלר, ג'יפ ודודג' בישראל ממכשירי תנועה לקבוצת סמל"ת.

בשונה מרוב המפרסמים הגדולים, סמל"ת השכילה למנף את כוחה מול המדיה. לאחר רכישת יפנאוטו, כשהחברה הפכה למפרסם גדול, הוחלט לעבור לרכישת מדיה באופן עצמאי, ולא לאפשר לחברות המדיה של משרדי הפרסום לערוך עבורה רכש או תכנון. משרדי הפרסום של החברה הוחתמו על מסמכים שבהם הם מתחייבים שלא לקבל עמלות מסוג כלשהו מהמדיות השונות עבור היקפי הפרסום של סמל"ת.

במשרדי פרסום בארץ ובעולם תקציבי רכב נחשבים לאסטרטגיים מאוד, ורואים בהם את הקטרים הבולטים של התעשייה. עם זאת, בארץ נוטים יבואני הרכב לפצל את תקציבי הפרסום של המותגים בין מספר משרדים, ולא לאחד את כולם תחת משרד אחד. התוצאה היא שחלק ניכר מהמשרדים הגדולים כבר מטפלים בתקציבים מנוגדי אינטרסים ולא יכלו להתמודד על התקציב, למרות גודלו.