כרמית מכוונת לשוק המוצרים הבריאים: "לא עוד ממתקים זולים"

מוצרי החברה יושקו תחת מותג אחר, וכרמית תהיה נותן חסות בלבד ■ המנכ"ל מתניה שוורץ: "החברה הייתה קפואה על השמרים, קצת מקובעת"

מתניה שוורץ / צילום: סיון פרג'
מתניה שוורץ / צילום: סיון פרג'

האם חברת הממתקים כרמית לפני פריצת דרך? מראשית השנה השיקה החברה סדרות מוצרים תחת מותג חדש, והכוונה היא להאיץ את כניסתה לקטגוריות חדשות. גולת הכותרת בינתיים היא סדרת מוצרי שוקולד של המותג MIXIM, שנועדה להתחרות בקליק של יוניליוור.

את המהלכים מוביל מנכ"ל כרמית, מתניה שוורץ, ששימש במשך 17 שנים בתפקידי ניהול שונים בקבוצת שטראוס.

שוורץ אומר כי "החברה הייתה קפואה על השמרים, קצת מקובעת. היא לא הסבירה לשוק מה היא יודעת לעשות ומה היכולות שלה".

כעת החברה משיקה את המוצרים תחת מותג אחר, מתוך מודעות לחולשות של המותג כרמית. "אנחנו שמים את המותג כרמית בצד כנותן חסות ולא בפרונט", אומר שוורץ. "כרמית הולכת לגישה אחרת ולעולמות אחרים. לא עוד ממתקים זולים, אלא כל מוצר שלנו יהיה טוב יותר. אם מייצרים מרשמלו, אז המוצר שלנו הוא ללא צבעי מאכל ועם איזשהו יתרון תחרותי ותועלתי לצרכן ובמחירים עממיים".

הדרך, לפי שוורץ, היא מיקוד בעולמות הבריאות. "ללא סוכר, ללא גלוטן, ללא לקטוז ובמוצרים עם מעט קלוריות. הסדרה MIXIM זו סדרה ללא גלוטן, ללא ביצים, ולכן חופשייה מאלרגנים ועדיין נמכרת במחיר פורץ דרך למוצרים כאלה. השקנו סדרת ופלים קוביות ללא גלוטן, ונרחיב אותה גם לוופלים ללא סוכר וללא גלוטן. בקרוב נצא בסדרת מוצרי שוקולד ללא לקטוז שמתאימים לטבעוניים. הבריאות היום היא כבר לא נישה".

לדברי אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי רשת ויקטורי, "כרמית הייתה חברה עתיקה. המנכ"ל מיתג את החברה מחדש, לקח אותה לאפיקים חדשים גם בדברי המתיקה וגם ביצירת קו שלם ללא גלוטן, ואני מאמין שנכונו לחברה ימים טובים. כרמית יצאה מההפצה של שסטוביץ ועברה להפצה ישירה, וזו נקודת ציון של ספק שרוצה לקחת את החברה קדימה. יש לה מוצרים טובים ומחירים טובים, שזה לא פחות חשוב".

על המותג החדש אומר רביד: "זה רעיון מצוין. המותג מציע סחורה טובה במחירים הוגנים. הפאשלה הגדולה שלהם היא שהם לא עשו כלום לפסח. הם לא לקחו בחשבון שצריך להכשיר לפסח את המפעל, והשאירו את השוק לשחקן אחד, שטראוס-עלית". 

את 2015 חתמה כרמית בעלייה של 2.9% במכירות. החברה נהנתה מרווח גולמי של 29 מיליון שקל שהיוו 22.6% מהמכירות, בדומה לשנה קודמת. הרווח התפעולי צנח ב-42% והסתכם ב-4.8 מיליון שקל בלבד. את השורה התחתונה חתמה כרמית ברווח נקי של 2.8 מיליון שקל בלבד ירידה של 47%.

ואולם, לדברי שוורץ, "אם מורידים מהרווחיות את הפיצויים החד-פעמיים בסך 6.5 מיליון שקל שקיבלנו משטראוס-עלית בשל פרשת קדבורי, מגלים שהרווחיות של כרמית השתפרה בסדרי גודל. ברבעון הנוכחי אנחנו גדלים במכירות בצורה משמעותית".

- מה הפוטנציאל?

"להגיע לחברה של 200 מיליון שקל. אני מאמין שנוכל להגיע לזה תוך 3 שנים".