נושי רוביקון-קלע יצביעו על הצעת הסדר הנושים של אמיר ברמלי

לפי הסדר הנושים שהציע ברמלי, החברה תשוב לפעול כעסק חי תחת ניהולה של נאמנת, כאשר משקיע זר יזרים לחברה 15 מיליון שקל (בריבית נשך של 18% לשנה), והוא עצמו יזרים 3.5 מיליון נוספים כהלוואת בעלים

אמיר ברמלי / צילום: כפיר חרבי
אמיר ברמלי / צילום: כפיר חרבי

בקרוב יצביעו נושי החברות קרן קלע ורוביקון שנקלעו לפירוק על הסדר הנושים שמציע בעל השליטה בחברות, אמיר ברמלי - כך החליט ביום חמישי האחרון השופט איתן אורנשטיין.

לפי הצעת הסדר הנושים שהגיש ברמלי, החברה תשוב לפעול כעסק חי תחת ניהולה של נאמנת (ברמלי נקב בשמה של השופטת בדימוס ורדה אלשיך לתפקיד), כאשר משקיע זר יזרים לחברה 15 מיליון שקל (בריבית נשך של 18% לשנה), והוא עצמו יזרים 3.5 מיליון נוספים כהלוואת בעלים. עוד מורה ההסדר כי החברות יפעלו לממש חלק מנכסיהן ולגייס עוד כ-30 מיליון שקל למימון פעילותן.

מפרק החברות, עו"ד ארז חבר, מסר בדיון בבקשה כי אף שיש לו השגות בנוגע לממשיותו של ההסדר המוצע, הוא אינו מתנגד עקרונית להסדר, ומותיר לבית המשפט להחליט האם לכנס את האסיפה.

עו"ד אמיר ברטוב, המייצג כ-280 משקיעים, טען כי ברמלי הציג לחלק מהמשקיעים תמונה מעוותת, וב"דרכים עקלקלות" השיג את חתימתם של כ-230 מכ-400 נושיה הקבוצה, התומכים לטענת ברמלי בהסדר.

חלק מן הנושים התנגדו גם לעצם כינוס האסיפה.

השופט פסק כי אין מקום לדון בטענות שהושמעו כנגד ההסדר לגופו במסגרת ההחלטה האם לכנס אסיפת נושים - אלא בהמשך בדיון באישורו של ההסדר בידי בית המשפט, ככל שההסדר יחצה את המשוכה של אישור האסיפה.

ואולם, השופט עמד על כך שההתחייבות של המשקיע החיצוני - זה שאמור להזרים לקבוצה הלוואה של 15 מיליון שקל במסגרת ההסדר - מותנית בבדיקת נאותות נוספת; השופט התנה את קיום האסיפה במתן התחייבות חד-משמעית מצד אותו משקיע, לאחר שישלים את בדיקת הנאותות שלו.

אם יתקבל אישורו של המשקיע - תכונס האסיפה בשבועות הקרובים, וכאמור - רק אם זו תאשר את ההסדר, הוא יובא גם לאישורו של בית המשפט.