מיליוני צפיות לקמפיין סודהסטרים לדו-קיום במדינות ערביות

לאחר ששגרירויות שבדיה וירדן ביקשו מהחברה לתרגם את הקמפיין שהציג את הפעילות המשותפת של ערבים ויהודים במפעל, החליטה סודהסטרים לממן את הפצתו גם במדינות שהיא אינה פעילה בהן

לפני כ-3 שבועות פוטרו ממשרתם 74 פועלים ממפעל סודהסטרים. הפיטורים היו פועל יוצא של מעבר המפעל מהשטחים לרהט בשל הלחץ של ארגון BDS. המפעל היה חלק מתפישת עולם של החברה על קידום דו-קיום והידברות, אך כשבישראל לא האריכו את אישורי השהייה של הפלסטינים, הם נאלצו לעזוב. עתה נראה כי לסיפור הלא סימפטי יש גם זווית אופטימית בדמות קמפיין שמשדרת החברה בימים אלה בארצות ערביות.

כחלק מהפעילות הפרסומית שלה יצרה סודהסטרים קמפיין שהציג את הפעילות המשותפת של ערבים ויהודים במפעל. בשלב הראשון הועלו לפייסבוק כמה גרסאות לא מתורגמות, אך לאחר פנייה של שגרירויות שבדיה וירדן שביקשו לעשות בו שימוש לצורכי הסברה של ישראל, תרגמה סודהסטרים את הסרטונים לאנגלית ולערבית ומימנה את הקידום שלהן.

העובדה שהתעוררו לסרטון בירדן גם תגובות חיוביות העלתה את המחשבה שאפשר לשדר את הסרט במדינות ערביות נוספות. למהלך הוקצו כמיליון שקל, ואנשי סודהסטרים פנו לגוגל כדי לפצח את הטרגוט של הקמפיין במדינות אלה. מדובר היה במשימה לא פשוטה, שכן ברשות הפלסטינית, למשל, לא היה קיים טרגוט כלל, וסודהסטרים הייתה החברה הראשונה שניסתה כפי הנראה לפנות שם לקהל האופן כזה.

לפני כשבועיים עלה הקמפיין הממומן בכמה מדינות ערביות, בהן מצרים, עיראק, לבנון, ערב הסעודית וכוויית. עד עתה נרשמו כ-2.4 מיליון צפיות במדינות אלה. בינתיים נרשמות הן תגובות שליליות והן חיוביות.

מעין נוה, ראש מערך הדוברות של סודהסטרים, מסביר את המהלך יוצא הדופן: "דו-הקיום, האחווה והגיוון החברתי המוצגים בסרטון 'סודהסטרים - אי של שלום' צולמו בקריית התעשייה של סודהסטרים בנגב, והם נאמנים למציאות ולערכי הליבה של סודהסטרים. הסרטון צבר למעלה מ-35 מיליון צפיות ברשתות החברתיות בעולם ויצר עניין רב בתקשורת העולמית, ואף הפך לכלי הסברה של שגרירויות ישראל בעולם. החלטנו להשקיע בהפצת הסרטון במדינות ערב, שבהן איננו פעילים מסחרית, כדי להציג מצג מציאותי ושונה בנוף התקשורתי".