בעקבות ההרפתקאות ב-Escape Room בתל-אביב

טרנד: טיולים בעקבות תעלומות, "חדרי הימלטות" וסוגים שונים של טיולי-בילוש, המשלבים בין סמארטפון לבין אתרים בשטח

חסמב"ה ונערי האייפד / צילום: צופן הברון

"אתם צריכים לפרוץ לדירתו של מדען מטורף, שקיבל את הפרס הכספי הגדול בהיסטוריה. המדען לא סומך על הבנקים, מעדיף להחזיק את כל הכסף בבית, והוא ממעט לצאת. ממש ברגעים אלה התקבל מידע שלפיו המדען עומד לצאת מהדירה שלו לשישים דקות בדיוק. יש לכם שעה לפרוץ לדירה ולצאת בשלום עם השלל". כך מתחילה ההרפתקה של Escape Room בתל-אביב. מה זה אסקייפ רום, אתם שואלים? בשנה האחרונה צצו כפטריות אחרי הגשם עשרות חדרי מילוט (המכונים גם חדרי היחלצות או חדר בריחה), רובם בגוש דן.

"הקונספט הכללי של חדר כזה הוא חדר סגור, שצריך להימלט ממנו בתוך זמן קצוב, תוך פתרון בעיות לוגיות, פיצוח חידות, הרכבת פאזלים, שימוש בחפצים שיש בחדר כדי למצוא רמזים להתקדמות, פתיחת מנעולים ותיבות ועוד, והכול תוך כדי עבודת צוות (מתאים לשני אנשים ויותר, יפ"נ)", מסביר שי נתן, מנהל סניף תל-אביב של "אסקייפ רום" (www.escaperoom.co.il, 120-80 שקלים למשתתף), המציע חוויה של "שוד המאה". "הטרנד תופס תאוצה ברחבי העולם; זה מגניב, רווי אקשן, מאתגר, מעלה את האדרנלין וכייפי, בעיקר כי הוא משלב מחשבה ופעילות פיזית", אומר נתן. "אתה משתמש במוח שלך, מקבל חיזוקים, נכנס לאווירה של משחק תפקידים, ומעורבים בזה רגשות כמו פחד, ריגוש ואחרים. הפרס הוא החוויה הטובה ותחושות הניצחון והסיפוק".

ההרפתקאות מיועדות לארגונים, לקבוצת חברים, למשפחות, לתלמידים, לפנסיונרים, ובעצם לכולם - כי אין צורך בידע מוקדם, ואפילו לא חייבים לדעת עברית.