שובה של המלחמה הקרה? צבא רוסיה מעוניין לרכוש 5 דולפינים

צבא רוסיה פרסם הודעה לפיה הוא מחפש 5 דולפינים עם "שיניים מושלמות", אורך ממוצע וכישורים מוטוריים טובים ■ הוא מוכן לשלם תמורתם 24 אלף דולר ■ ע"פ הספקולציות, הצי הרוסי מקים לתחייה את יחידת הדולפינים שהייתה קיימת בתקופת המלחמה הקרה בברית המועצות 

דולפין / צלם רויטרס
דולפין / צלם רויטרס

צבא רוסיה פרסם הודעה מוזרה מאוד באתר האינטרנט שלו: הוא מעוניין לרכוש 5 דולפינים עם "שיניים מושלמות", אורך ממוצע ועם יכולות מוטוריות טובות. הוא מציע לשלם 24 אלף דולר למי שיוכל לספק לו 3 דולפינים זכרים ו-2 נקבות. כך דווח היום (ב') ב"וושינגטון פוסט".

ע"פ הדיווח, ההודעה פורסמה תחילה ע"י סוכנות הידיעות הממשלתית של רוסיה  TASS, אך נמחקה אחרי זמן קצר. בהודעה לא נכתב לאיזו מטרה מעוניין הצבא לרכוש את הדולפינים ומדוע הוא דורש שיהיו להם שיניים מושלמות.

עם זאת, ע"פ הספקולציות, הצי הרוסי מקים לתחייה את יחידת הדולפינים שהייתה קיימת בתקופת המלחמה הקרה בברית המועצות, אז הצבא הרוסי אילף דולפינים למשימות של חילוץ, ניווט ואף חיסול.

בתקופת המלחמה הקרה, הצי הרוסי החזיק את יחידת הדולפינים בבסיס שלו ב- Sevastopol, בחצי האי קרים. לאחר התפרקות ברית המועצות הבסיס עבר לאחריותה של אוקראינה, שע"פ דיווחים שונים מכרה אותם לאיראן בשנת 2000.