קבוצת שטראוס - המפרסמת הגדולה במגזר החרדי ב-2015

המפרסמים הגדולים מפנים רק 3% מתקציביהם למגזר החרדי ■ הפרסום של משרדי הממשלה במגזר בשיא של 5 שנים ■ בולטון פוטנציאל - משרד הפרסום המוביל במגזר

גם ב-2015 ההוצאה לפרסום למגזר החרדי נותרה קטנה באופן משמעותי יחסית לחלקו באוכלוסייה הכללית: מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי המפרסמים הגדולים מפנים למגזר החרדי רק 3% מתקציבי הפרסום שלהם.

מאחר שלמגזר החרדי אין ערוצי טלוויזיה מסחריים, והדיגיטל שם עדיין בחיתוליו, וגם אורח החיים החרדי שונה מאוד מהחילוני בכל הנוגע לבילויים, הרגלי קניות וכשרות - נוצר מצב שבו מפרסמים רבים לא פונים למגזר באופן ייעודי, ואחרים מפנים לו משאבים מצומצמים.

קבוצת שטראוס, שאיבדה השנה את הבכורה במגזר הכללי לסופר-פארם, ממשיכה להוביל את טבלת מפרסמי העל של המגזר החרדי עם השקעה של כ-6.5 מיליון שקל, המהווים עלייה של כ-25% לעומת 2014. זאת, בשונה מהשקעתה של שטראוס במגזר הכללי, שרשמה אשתקד ירידה של למעלה מ-30% בהיקפי הפרסום. עיקר ההשקעה של שטראוס היה בקפה נמס ובדנונה.

במקום השני ממוקמת קבוצת אלקטרה, עם השקעה של כ-4.1 מיליון שקל - היקף דומה לזה שהשקיעה הקבוצה במגזר ב-2014. כמעט מחצית מההשקעה מופנית לקידום רשת מחסני חשמל.

את המקום השני חולקת אלקטרה עם קבוצת תנובה, שמגדילה השנה את פעילותה במגזר בכ-64%. גם בהשקעה לפרסום במגזר הכללי הגבירה תנובה פעילות אשתקד, אך לא באופן משמעותי כמו במגזר החרדי. עם זאת, חשוב לזכור שכשמדובר במספרים בסדר גודל המושקעים במגזר החרדי, קל מאוד לגדול באחוזים, שכן אין מדובר בסכומים גבוהים.

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, בשנה האחרונה משרדי הממשלה רשמו שיא של 5 שנים בפרסום למגזר החרדי. בנוסף, "זו הייתה ללא ספק שנה של מלחמת פרסום בין המחלבות, ושנה שבה הרפואה הפרטית בלטה עם הצעת ערך של שלל שירותים".

שטראוס, ששדרגה את הכשרות שלה, מפרסמת בווליום גבוה את דנונה, שאותו כלל לא פרסמה שנה קודם לכן, ואת דני, מול תנובה שמפרסמת את קרלו, יופלה ויולו; וטרה שמפרסמת את מולר.

קבוצת נסטלה רושמת השנה ירידה של כ-16% בהשקעה לפרסום במגזר, עם כ-3.31 מיליון שקל. בעוד שמטרנה וגלידות נסטלה צמצמו את ההשקעה לפרסום ב-13% ו-55% בהתאמה, מעלה אסם את השקעתה בפרסום בכ-8%. משרד התחבורה נכנס היישר למקום הרביעי בדירוג, עם השקעה של כ-3.31 מיליון שקל ועלייה של כ-150%.

משרד הפרסום בולטון פוטנציאל ממשיך להיות משרד הפרסום הגדול ביותר במגזר החרדי, עם היקף פרסום של כ-19.55 מיליון שקל, המשקפים עלייה של כ-10% לעומת שנת 2014. הלקוחות הגדולים של בולטון, המוביל בפער עצום יחסית למתחריו, היו אשתקד קבוצת שטראוס, מטרנה, מכבי שירותי בריאות וקבוצת בנק דיסקונט.

אל המקום השני בדירוג דילג משרד הפרסום גל אורן BSD, שהיקפיו הם מחצית מהיקפיו של המשרד המוביל והגיעו ב-2015 לכ-10מיליון שקל - ירידה של כ-9% לעומת 2014. הלקוחות הבולטים של המשרד הם קבוצת תנובה, חוגלה קימברלי, קופת-חולים מאוחדת, אופטיקה הלפרין וקבוצת בנק הפועלים.

את המקום השלישי בטבלה חולקים משרדי הפרסום אפיקים ומימד, עם היקפי פרסום של כ-9.4 מיליון שקל כל אחד.

חסרי השם
 חסרי השם