הפיוס עם טורקיה: פגישה בתוך שבועיים

בעקבות שיחה שקיים סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם ראש הממשלה נתניהו וארדואן, ייפגשו צוותי המו"מ מירושלים ואנקרה בתוך שבועיים

רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס
רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס

הפיוס בין ירושלים לאנקרה תופס תאוצה: בסוף השבוע שוחחו ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ובעקבות זאת ייפגשו צוותי המשא ומתן בין ישראל וטורקיה בתוך שבועיים כדי לקדם את ההסכם בין המדינות.

סגן הנשיא ביידן התקשר לנתניהו לאחר פגישות שקיים עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ודיווח לו על השיחות, שכללו את נושא קידום הפיוס בין המדינות. בעקבות שיחת ביידן-נתניהו אומר גורם ישראלי כי בשבועות הקרובים צפויים הצוותים, בראשות יוסף צ'חנובר, להיפגש עם הצוות הטורקי בניסיון לקדם את המהלך.

ביום רביעי התייחס נתניהו למאמצי הפיוס עם טורקיה במהלך פגישתו עם ראש הממשלה היווני אלכסיס ציפראס: "אנו מנסים לנרמל את יחסינו עם טורקיה, איני יודע אם נצליח אך אני חושב שנמשיך במאמצים ועלינו להבטיח שהאינטרסים של ישראל נשמרים. לטורקיה ולישראל היו יחסים מצוינים בשנים קודמות, לא רצינו לראות אותם מידרדרים, ולא אנו גרמנו להידרדרות הזאת ביחסים. אם יהיה שינוי במדיניות, נקבל אותו בברכה".

גורמים בסביבתו של ראש הממשלה אומרים כי הפיוס עם טורקיה חיוני לישראל וכי הוא מהווה נכס אסטרטגי. הם אף מתריעים כי חלון ההזדמנויות לפיוס הולך ונסגר ככל שהמגעים בין הצדדים משתהים. גם בטורקיה מאשימים את ישראל בגרירת רגליים בנושא.