יורוקום מכרה מגרש בגבעתיים לתדהר וג'ורג' חורש ב-256 מ' ש'

מגעים בין הצדדים התפרסמו לראשונה ב"גלובס" ■ חלקה של יורוקום במגרש הוא 78%, והוא שנמכר במסגרת העסקה

ג'ורג' חורש / צילום: תמר מצפי
ג'ורג' חורש / צילום: תמר מצפי

חברת יורוקום נדל"ן בבעלות איש העסקים שאול אלוביץ', מכר את חלקה מגרש במתחם הסיטי בגבעתיים לקבוצת תדהר ויבואן טויטה ג'ורג' חורש תמורת 256 מיליון שקל. המגעים בין הצדדים התפרסמו לראשונה ב"גלובס". 

חלקה של יורוקום במגרש הוא 78%, והוא שנמכר במסגרת העסקה. ביתרת המגרש מחזיקה חברת הימנותא, השייכת לקרן קיימת לישראל.

כאמור, מדובר במגרש שבו ממוקמים משרדי חברת יורוקום, בסמוך לצומת עלית, עליו חלה תוכנית בנין עיר מאושרת להקמת מגדל משרדים בן 72 קומות ובשטח עילי של 130 אלף מ"ר מתוכם 84 אלף מ"ר עיקרי הצפויים לכלול משרדים, מסחר ומרכז כנסים. זאת בנוסף לחניון תת-קרקעי בשטח של 60 אלף מ"ר. סך עלות הפרויקט מוערכת במיליארד שקל. בניית המגדל צפויה להתחיל ב-2017.

בשנים האחרונות מממשת יורוקום נדל"ן מגרשים רבים שבבעלותה בתחום העיר גבעתיים, ובמסגרת זו שיתפה פעולה עם תדהר במספר פרויקטים. באותו מתחם הסיטי בגבעתיים, מקימות כיום השתיים יחד עם קבוצת סופרין את "מגדל השחר", הכולל 54 קומות בשימושים מעורבים למשרדים ומגורים, ש-20 מהן רכשה כלל ביטוח. 

המגרש היה במקור בבעלות יורוקום נדל"ן וחברת המזון שטראוס, כאשר תדהר וסופרין רכשו את זכויותיה של שטראוס במגרש והפכו שותפות של יורוקום נדל"ן בפרויקט. ההיקף הכולל של הפרויקט, לרבות מרכיב הקרקע, עומד על למעלה ממיליארד שקל. 

בסמוך לשם מקימה תדהר פרויקט מגורים יחד עם קבוצת סופרין, על קרקע שהחברות רכשו גם כן מיורוקום נדל"ן, ברחוב שפע טל, תמורת 120 מיליון שקל. הפרויקט כולל 136 דירות בשני בניינים בני 12 קומות כל אחד, וסך היקף ההשקעה בו עומד על 300 מיליון שקל. 

לפני כשנתיים מכרה יורוקום נדל"ן גם את אצטדיון המכתש בשכונת בורוכוב בגבעתיים, לקבוצת הרכישה שאירגנה חברת בסר שבשליטת נחשון קיויתי. את שני מגדלי המגורים בונה במקום עבור בסר חברת תדהר, המתמחה גם בביצוע פרויקטי בנייה עבור חברות יזמיות.