מנהל לשעבר בהתקפה על רמי לוי: הושתקו הטרדות מיניות

אלון אלקנה, סמנכ"ל לשעבר ברמי לוי תקשורת, טוען בפוסט בפייסבוק טענות לאירועים חמורים ביותר ■ רמי לוי בתגובה: "הוא בחובות ומנסה לסחוט אותנו"

רמי לוי / צילום: איל יצהר
רמי לוי / צילום: איל יצהר

פוסט חריף ומזעזע מאין כמוהו של מנהל בכיר שעבד אצל רמי לוי תקשורת ובו טענות לאירועים חמורים ביותר שלדבריו מתנהלים אצל לוי בחברה. את הפוסט כותב אלון אלקנה, ששימש כסמנכ"ל בחברת רמי לוי תקשורת, ולאחר שעזב בחודש מארס האחרון, ניסה להשיג מלוי כספים שלטענתו הובטחו לו, וככל הנראה לאחר שהבין שאין סיכוי לקבלם, החליט לשיטתו לחשוף את שיטות העבודה אצל לוי, תוך שהוא מעלה טענות למעשים של הטרדה מינית מצד מנהלים בחברות של לוי, הטעיה כלפי משרד התקשורת, אי-קיום הבטחות לתשלומים לבונוסים לעובדים ולספקים ועוד שורה ארוכה של טענות שאותן ניתן לקרוא בפוסט שפרסם ברשת.

בפוסט מתאר אלון אלקנה שרשרת אירועים, מתחילת עבודתו בחברה לפני למעלה משנתיים ועד הרגע שהחליט להתפטר. לדבריו, רמי לוי העסיק את אחד מחבריו כמנהל בחברת הסלולר הווירטואלית שהקים, ואותו מנהל נהג לדבריו אלקנה להתחיל עם עובדות החברה. אלקנה טוען כי הדבר נודע ללוי, ומספר פעמים הוא ביקש לעשות הכול על-מנת שהדבר לא יפורסם וייסגר בתוך כתלי החברה, תוך שהוא מציין כי אותו מנהל הוא "שובב גדול".

וכך כותב אלקנה: "הבעיה החלה כאשר בנות המוקד שלנו החלו לספר על כל מיני אמירות מיניות לא נעימות מצידו. אני סיפרתי לרמי ולאופיר בלייב על ההתרחשויות, רמי היה ספק צוחק מניף בידו אותו מנהל הוא הוא שובב, ושהוא ידבר איתו. רמי היה בחו"ל באותו זמן, ביקש ממני ומאופיר לסגור את הנושא מול הבנות כדי שחלילה לא יהיה בלגן. רמי חזר מחו"ל, ועשינו ישיבה אני, הוא ואופיר. בישיבה רמי הבהיר כמה מסוכן שדבר כזה ידברו עליו, ולכן מה שנעשה זה כדבר הבא, אותו מנהל ימשיך עוד חודשיים בעבודה, והוא לאט-לאט ינפנף אותו החוצה. רק טובת העסק". 

בהמשך הוא מתאר שורה של טענות חמורות בקשר להוראות משרד התקשורת, וכך הוא כותב: "מוקד אובדן גניבה - לכל חברת סלולר חייב להיות בלילה מוקד שמטפל בפניות של לקוחות שאבד או נגנב מכשירם. מוקד כזה פירושו, עובד שעובד וגרוע מכך אף מרוויח שעות נוספות, שכן זו עבודת לילה. לא יקום ולא יהיה, פסקו רמי ואופיר.

"ב-3.5 שנות קיום של החברה, פשוט עבדנו על כל הלקוחות. מי שהיה מתקשר למוקד בשעות הלילה, היה שומע הודעה שאומרת שיש עומס קצת, תשאירו מספר שצריך לנתק, ואנחנו ננתק. לא דובים ולא יער. כל פעם היינו צריכים למחוק את ההודעות שנצברו. פעם אחת העובדות מחקה 2,000 ומשהו הודעות. אם לא הבנתם, אף אחד לא הקשיב להודעות, אף אחד לא אייש את המוקד. לחסוך כסף לעסק זה מעל הכול וטובת העסק, רק היא על הפרק.

בהמשך אלקנה כותב את הטענות בנקודות: 

"* חשבוניות - במדינת ישראל כל עסק חייב להגיש חשבונית ללקוח, בדואר או במייל. כאשר התחילו המבצעים של סלולר ללא הגבלה, נקבע כלל גורף. כל לקוח שלא נתן כתובת מייל ושסכום החשבונית שלו עגול, לא מקבל חשבונית. למה? כובע! סתם... מה כובע. כל חשבונית במשלוח עולה כמה שקלים. וכך, בלחיצת כפתור של סינון הלקוחות שסכומם עגול, חסכנו עוד ועוד כסף. אתם לא צריכים חשבונית.

"* הריונות - בנושא הזה באמת לא היו פשרות. נכנסת להריון, ובגללך צריך להביא עובד נוסף? התקבלת לעבודה ואחר-כך גילינו שאת בהריון או שנכנסת אחרי? ההנחיה הייתה לעשות הכול אבל הכול כדי שאותה עובדת תעזוב מרצונה. וכך היה, פעם אחר פעם, הריון = נראה לך את הדלת. בתחבולה ועורמה, אבל נראה לך. 

* עובדים - אלקנה טוען כי אצל רמי עובדים הם משאב, "בדיוק כמו שהעגבניות שהוא מוכר הם משאב. אין להם רצונות ואין להם רגשות. ואם יש להם? סימן שמשהו דפוק ודורש טיפול. אחד המדריכים הראשונים שקיבלתי מרמי הוא, תהיה קשה עם העובד. אם תהיה איתו בטוב, הוא מתחיל להסתכל ימינה ושמאלה - והופה - יש לו דרישות ובקשות, ולנו זה ממש לא מתאים. זו גם הסיבה שרמי התעקש ומתעקש עד היום באדיקות שלא לתת שמות תואר לכפופים לו.

"מרגע שיש הגדרה, אתה מסתכן שהשתן יעלה לעובד לראש וחס חלילה יבקש אולי העלאה או סתם יחס נורמלי. תמיד כשהגעתי לרמי עם תלונות של עובדים ברמי לוי תקשורת אודות תנאי העסקה שלהם, מיד היה פוצח בצעקות. את כולם אני אחליף לך בקופאיות. תראה איך העסק בסופרים עובד, אלקי! זה כבר אוטמטי. אלפי קופאיות, ואף אחת לא מרימה את הראש, עושה את העבודה והלכת הביתה. מאיפה הבאת לי את האינטלגנטים האלה?

"* בחברות סלולר משלמים בונוסים לנציגים. כך מקובל בכל העולם. כשבאתי לרמי ואופיר עם בקשה לקיום מנגנון תגמולים שכזה - אני צוחק רק מלהיזכר, חשבו שנפלתי מהירח. ושוב שמעתי את סיפורי הקופאיות. לא הייתה להם ברירה, והם הבינו שבתחום הזה זה קצת שונה, ונדרש מודל תגמולים.

"במהלך השנים בנינו כל מיני מודלים של תגמולים. כל מודל תגמולים נחסם מיידית, מהרגע שהמערכת הבינה שחלילה יותר מ-5 נציגים יקבלו בונוס משמעותי. אני מגיע בסוף כל חודש עם קובץ שבו סך כל הבונוסים לנציגים, צריך לעבור אישור של עדינה ואופיר ולעיתים רמי. נאמר שהגעתי עם סכום כולל של 50,000 שקל לכל העובדים.

"הטקס היה קבוע, אני מגיע עם סכום, הם בודקים שהמספרים תואמים, הם מודיעים לי שעליי לחזור עם רשימה שבה 25,000 שקל פחות ורק אז אקבל אישור. אלקי נשמה, תשבור את הראש, העסק הזה לא משלם סכומים כאלה! אבל הבטחנו, והם באמת התאמצו, טענתי. לא מעניין אלקי, תעלה יעדים, אני לא משלם את הסכומים האלה. מי שהיה שם יודע שהייתי כמו לוליין בהצגה. כל חודש משתף פעולה. הייתה החרגה כמובן בהוראה של רמי ואופיר. ״מי שעושה בלגן - תשלם לו ותעיף אותו". 

אלקנה מסר ל"גלובס": "אני עומד מאחורי הדברים, שקלתי רבות כל מילה, לא נגעתי בהכול, מכיוון שלא רציתי לאבד את הקשב לפוסט, שגם כך ארוך. דבריי מדברים בעד עצמם". 

לוי: "אלון מצוי בחובות עצומים ומנסה לסחוט אותנו" 

רמי לוי מסר בתגובה: "מדובר בעובד לשעבר שעזב את העבודה ואינו עובד כבר שנה בחברה. מר אלון סובל מבעיות אישיות קשות (שמפאת צנעת הפרט לא נרחיב לגביהן), ויש לו עבר של הסתבכויות חמורות במקומות עבודה קודמים כגון חברת פלאפון.

"מר אלון מצוי בחובות כספיים עצומים ומנסה לסחוט מחברתנו ומגורמים בכירים בה כספים שאינם מגיעים לו, ובתוך כך איים כי אם לא ישולמו לו הסכומים שניסה לסחוט, יפרסם דברי-בלע על החברה ומנהליה".

לוי הוסיף עוד: "החברה, ממניעים אנושיים, נמנעה עד כה מלמצות איתו את הדין ולהגיש תלונות לגורמי אכיפת החוק בשל עבירות שונות שביצע לכאורה הן בזמן עבודתו בחברה והן לאחר עזיבתו, לרבות עבירות של גניבה ממעביד, כשמר אלון ידע שמתקיימת חקירה לגביהם ושהניעו אותו לפרסם את דברי-הבלע שפרסם.

"לגבי העבירות - קיים תיעוד ברור, התלונה תוגש, והדברים יתבררו על-ידי משטרת ישראל. החברה נמנעה עד כה מהגשת תביעה אזרחית גם על נזקים שונים שגרם, בשל היעדר כל סיכוי סביר לגביית כספים ממר אלון בשל מצבו הכלכלי. הדברים שכתב מופרכים, חסרי אחיזה במציאות ואינם ראויים להתייחסות". 

הטענות של אלון אלקנה
 הטענות של אלון אלקנה