השכר של יו"ר מגדל ביטוח יוחנן דנינו: כ-2.2 מיליון שקל בשנה

ב-21 בינואר 2016 בעלי המניות של מגדל ביטוח יידרשו לאשר את תנאי השכר של דנינו ■ תמורת משרה בהיקף של 90% דנינו ייזכה לשכר של 187 אלף שקל בחודש ■ בתום 24 חודשי כהונה, דנינו יקבל בונוס בגובה של כ-1.1 מיליון שקל

יוחנן דנינו / צילום: אמיר מאירי
יוחנן דנינו / צילום: אמיר מאירי

יוחנן דנינו, המפכ"ל היוצא של המשטרה, יזכה בתפקידו כיו"ר מגדל חברה לביטוח לדמי ניהול בגובה של 187 אלף שקל בחודש (צמודים לעליית המדד). בחישוב שנתי מדובר בתגמולים של 2.24 מיליון שקל (ברוטו). מהודעת מגדל עולה כי ב-2016 צפויה להסתכם עלות השכר של דנינו בכ-3.1 מיליון שקל, לאחר שעבור תקופת הכהונה הקצרה שלו (פחות מחודשיים) בשלהי 2015 הוא יקבל תגמול בעלול של כחצי מיליון שקל.

הסכם התגמול של דנינו אינו כולל רכיב שכר משתנה (בונוסים תלויי תוצאה ואופציות). זאת, לאחר שלפני כחודשיים וחצי פרסם האוצר הוראות מחייבות לפיהן היו"רים בגופים המוסדיים יזכו מעתה רק לשכר קבוע, ולא יקבלו תגמול משתנה ותלוי תוצאות. כלומר, היו"רים, בניגוד למנכ"לים ולבעלי המשרות האחרים בתאגידים הללו, לא יהיו זכאים לבונוסים, למניות או לאופציות, אלא רק לשכר קבוע שאינו נגזר מתוצאות החברה. השכר לדנינו עומד בהנחיות אלה, ולמעשה הוא היו"ר הראשון בקבוצת ביטוח שנדרש לעמוד בהן.

דנינו התחייב בפני מגדל לכהונה של לפחות 24 חודש בתפקיד. אם וכאשר הוא ישלים את "תקופת ההתמדה" הזו, הוא יהיה זכאי לתשלום דמי ניהול נוספים בהיקף של כ-1.12 מיליון שקל - כלומר, הוא יקבל תשלום בגובה חצי שנת עבודה (6 חודשי עבודה). "תשלום ההתמדה" ישולם לו לקראת סוף 2017).

כמו כן, מגדל תעמיד לשירותו של דנינו רכב מדרגה 7, כפי שנהוג להעמיד ליו"רים בחברות מקבילות, כשמגדל תישא במלוא העלויות בגין הרכב, כולל גילום המס, וכן תשלם החזר כל ההוצאות הישירות שהוציא בפועל במסגרת תפקידו. דנינו יקבל גם תקופת הודעה מוקדמת של חצי שנה, שמשקפת מצנח זהב של כ-1.12 מיליון שקל. המפכ"ל לשעבר יכהן כיו"ר מגדל ביטוח ב-90% משרה, ואת שכרו הוא יקבל שלא כשכיר של החברה כי אם כתשלום דמי ניהול לחברה שבבעלותו.

כל אלה הנתונים הללו עולים מזימון שהוציאה מגדל לאסיפה הכללית המיועדת להתקיים ב-21 בינואר. על פניו, השכר לו יזכה דנינו, שנכנס לתפקידו בחברת הביטוח הגדולה במשק לפני כשבועיים (מיד עם אישור מינויו באסיפה כללית של החברה), עומד ברף הנורמטיבי שהאוצר ביקש להחיל על שוק הפיננסים - שכר בעלות שנתית של עד 3.5 מיליון שקל לשנה.

החלפת יו"רים בקבוצה

דנינו, שכיהן כמפכ"ל מ-2011 ועד השנה, יזכה לשכר הגבוה פי 13 לערך מהשכר החציוני במגדל. מגדל ביטוח היא חברה בת של קבוצת הביטוח מגדל אחזקות, שהיא חברה ציבורית שנשלטת על ידי שלמה אליהו. מנכ"ל מגדל ביטוח הוא עופר אליהו. דנינו מכהן לפי שעה גם כיו"ר מגדל אחזקות.

מינויו של דנינו ליו"ר מגדל ביטוח, שאושר בחודש ספטמבר בדירקטוריון החברה, נעשה במטרה להחליף בתפקיד את עמוס ספיר, שיועד לטפס קומה אחת מעלה בפירמידה של שלמה אליהו וצפוי להתמנות ליו"ר החברה האם, מגדל אחזקות, במקום פרופ' עודד שריג שפרש מהתפקיד לאחרונה.

קבוצת מגדל נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי חברה של כ-3 מיליארד שקל. מתחילת החודש איבדה המניה כ-12% מערכה.